Skrivet den: 2011-03-13 Klockan: 00:47:18

Lördag med mello.....som en vanlig svensk familj

Så har en till lördag gått och jag sitter här framför datorn och det är snart dags att gå och lägga sig.
I dag har vi gjort lite av ditten och datten. Vi fick bl.a. upp halva lampan i den blivande klädkammaren. Imorgon tar vi resten, om inget oförutsett händer. Och sedan kan vi arbeta där oavsett ljus, med resten. Jag bara längtar efter att den ska bli klar. Men det fattas bra mycket tills dess än så länge.

Vi, eller rättare sagt jag såg på mellofinalen tidigare. Jag hade lagt ut filtar och kuddar på golvet i kontoret och så satt jag (och Alexander sprang fram och tillbaka) och tittade på SvT Live på datorn.
Det var skitdåligt.
Och då menar jag inte låtarna, utan sändningen. Jag med min nya dator och min supersnabba uppkoppling fick hack i sändningen var 10e sekund. Och hade det inte varit för att jag så jättegärna ville se finalen så hade jag givit upp.
Det är väldigt frustrerande dessa hack och man får ingen helhet i låtarna.

Jag ska väl inte klaga men låtarna var väl inga höjdare heller.
Eller?
Den enda låten som var en riktig schlager var väl Sanna Nilsens. Nu fick jag inte se de sista två bidragen pga familjeliv men vinnarbidraget hade jag sett tidigare på dagen så den var jag uppdaterad med. Den andra låten, den med den blå gruppen missade jag helt.
Men var de bra?

Det enda jag kan säja om den som vann är att den påminner mig om två låtar.
Trummorna i början och mitten påminner mig om BonnyMs gamla slagdänga Rasputin. Och refrängen är väll Lilli och Susis Oh mama?
Vad har man sagt i Sverige om detta eller är det bara jag som hör det?





Tänk vad skönt det är med lördagar.
Jag älskar dem....

God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag såg det faktiskt inte. läste bok tills jag somnade för Edvin istället ;) Men jag gillade The moniker (den låten hann jag höra). Känner att det är den låt som jag går och trallar på nu här hemma ;)

Kram

2011-03-13 @ 08:30:16
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: sweetmama

När du nu säger det så visst finns det lite lilli och sussie över refrängen. Eric Saade som vann är alla småflickors favorit. Och Danny som han tävlade mot de två låg i topp är också en flickfavvo. Killar på scen som dansar med vita gympadojjor. Min favorit var Sara Varga men jag vet ju att den låten inte hade funkat i stora festivalen.

Vi får väl se hur det går nu i stora festivalen :)

2011-03-13 @ 21:19:47
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: cecce

Jag var på tjejmiddag och såg festivalen med ett halvt öga. Intresserar mig eg. inte så mycket, men äh...jag tyckte nog den vinnande låten var helt ok. Åtminstone är han väldans söt. Räknas det?:-)

Sanna N var också bra!



Hoppas du haft en trevlig söndag!



Kramar

2011-03-13 @ 22:45:46
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0