Skrivet den: 2011-06-22 Klockan: 22:51:47

Sverigesemester dag 22, sol, prommenix och Maxi

Idag när vi gick upp så sken solen.
Självklart skulle det ut och gås nu när vi är tillbaka i P-boda med vår utstakade morgonrunda. Efter att ha misslyckats totalt med att morgonprommenera i Göteborg så kände jag nu att det var dags att ta tag i´t igen.

Allt så ut och gå.
Och jag hade ju fått löfte av en gammal vän härifrån att vi skulle få låna hennes sulky för att slippa gå och skämmas med säck-kärran, även om Alexander var glad över att få åka i den. >>>
Octavio, eller närmare bestämt hans rygg, var dock mindre förtjust i säck-kärran.

Men när jag kommer förbi och ska låna sulkyn så ligger ägarinnan och sover.
Precis när jag knackar på dörren så slår jag ett öga på klockan, 9:30.
Oj då hinner jag tänka.
Vad fasligt tidigt det var.
Alla kanske inte går upp klockan 6 som vi. (Bägge ungarna har tvär-vägrat sova längre än 7:30 under hela semestern, trots att de brukar sova till 8 hemma i L.P. och det är kl 9 svensk tid.)

Uj vad fasligt pinsamt.
Inte för att hon ligger och sover. Utan för att jag har varit så himla tanklös att jag inte tänkt mig för. Bara för att jag är inne i de jobbiga småbarnsåren med vaknätter och skrikungar så är ju inte alla det.
Det finns folk som kommit förbi det där stadiet och återigen får njuta av, om inte långa, så i alla fall lite längre sovmornar än vad det brukar bli.

Och denna vännen har många fler barn än vad jag har, så hon har nog fått sin beskärda del del av skriknätter.
Jag är otroligt imponerad av alla som har fler barn än jag OCH dessutom arbetar.
Och här kommer jag och plingar på som om det skulle ha varit klockan 12 mitt på dagen.

Hur som helst.
Hon verkade inte förgrymmad och vi fick långa vagnen och fick vår 2-timmars prommenix i skogen.
Jag fick även mig en redig stöt av elstängslet när jag skulle mata en söt häst.
Den hästen kommer nog inte att komma fram mer till mig. För mänskliga kroppar leder uppenbarligen el väldigt bra så stöten gick automatiskt vidare till den hungriga hästen.
Hästar brukar ha bra minne och det small till rejält när jag råkade nudda tråden.
trodde ett ögonblick att ena bröstet hade farit av ;)

Så gick resten av dagen i maklig takt, precis som det ska vara på semestern, och avslutades med ett besök på den lokala Maxi-butiken där jag mötte, inte mindre än TVÅ bekanta från förr och köpte ytterligare nyheter >>> som skall testas.

I morgon, torsdag, verkar det som att man spår regn så då funderar vi på att åka till det lokala Lek&Bus-landet. Jag återkommer om det.

Och så ska det ju planeras midsommar.
Vad har ni för planer?

/Y

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej Johanna, Undrar om du läst bloggarna

www.kanarieliv.se och www.bjornekarr.com

och vad de skriver om värmen i Las Palmas!

Här i Norrköping vräker regnet ner och +11,2 - huh!

Vet inte om jag kommenterat din mkt trevliga blogg

tidigare om inte så gör jag det nu.

Hälsn. från en trogen Las Palmas besökare sedan 60-talet.





2011-06-23 @ 10:00:49
Postat av: Marie-Louise

Jag hoppas verkligen att vädret klarnar upp nu tills imorgon... Jag önskar dig och din fina familj en fin midsommarhelg. Kram vännen

2011-06-23 @ 15:28:55
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0