Skrivet den: 2011-06-20 Klockan: 14:26:24

Sverigesemester dag 12, fotboll & grill

Som jag skrev >>>>
Dagarna rullar på och vi är redan på dag 20 av 30, bara tio kvar i Sverige. 
Vi får göra en snabbgenomgång av dagarna hittills. Annars så kommer jag aldrig komma ikapp dit, där vi är idag.

Men för att vara lite kort:

Dag 12, söndag
Fortfarande kallt men solen skiner i alla fall.



Vi går på fotbollsträning och Octavio börjar nästan gråta av avundsjuka på de små barnen som får spela på gräs ända från de är små. Och allt annat som är ordnat för föräldrar och barn på fotbollsskolan.



Själv så spelade han på grus. Därav de otaliga ärren på hans knän.

Men den stora frågan är:
Om Sverige har så bra förutsättningar för att träna sina små i fotboll. Hur kan det då komma sig att de är så dåliga på fotboll?

Eller rättare sagt:
Varför har de aldrig gått långt eller producerat några höjdar fotbollspelare?


På eftermiddagen njuter vi av solen och värmen som kommit och grillar på baksidan tillsammans med resten av Sverige tror jag...




Jag är en höjdare på att grilla, om jag får säja det själv.
DET har jag lärt mig av min far.

Ett tips är att ställa ostkakeformen direkt på grillgallret när glöden falnat och bara värmen återstår. Lägg på locket. Och när bordet är undanplockat och efterrättstallrikarna är på plats så är ostkakan lagom varm att äta. Superbra och ekonomiskt att inte behöva sätta på ugnen.
Och ostkaka är ju SÅ gott.

/Y

Kommentarer
Postat av: Helena Kyrk

Vi hoppas ni hittar hit ;o)

2011-06-20 @ 14:56:53
URL: http://www.helenak.se
Postat av: Marie-Louise

Kanske har Svenska barn det lite för bra med alla träningsmöjligheter att de inte behöver kämpa så förbaskat för att lyckas och i och med det få det bättre... Måste man spela på grus så kämpar man mer för att bli så bra så att man ska få spela på gräs, men spelar på gräs från början så behöver man inte kämpa sig fram till gräsplanen...

Grillat, det är sommar det och det där med ostkakan var ett smart tips, tack. Tröjan du har på bilden, vart har du köpt den? Den var så snygg :) Kram vännen

2011-06-20 @ 21:02:50
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0