Skrivet den: 2011-07-31 Klockan: 00:36:54

Våran lör-DAG

Nästan ALDRIG blir det som man tänkt sig, och så var även fallet för oss och vår lördag.
Vi som skulle ha varit hemma och plockat i ordning hemmet, nu när vi inte åkte och solade och badade över helgen, kom iväg på shoppingrunda med familjen från Göteborg.



Jo lite hade vi väl planerat at åka iväg och shoppa lite på eftermiddagen. För vi är bortbjudna på födelsedagskalas på måndag och då kan man ju inte komma tomhänt. Men en sådan runda som det blev idag var inte meningen.
Men det var kul.
Men jobbigt.

Hur kan det komma sig att man blir tröttare av att gå en shoppingrunda än att gå en fett-brännar-tur?

Familjen från Göteborg kom över på en fika i förmiddags så barnen fick ses och bråka om Nintendot i vanlig ordning. Och hastigt och lustigt så beslutades det att vi skulle åka iväg till shoppingcentret 7 Palmer (här skrev jag om det shoppingcentret när jag bloggade för en reseportal >>>), det som har en lekhörna för barnen, som jag åkte till häromdagen. Kommer ni ihåg? >>>

Men vi startade på MaccenD.
Och de har börjat med något här som jag INTE har sett i Sverige.
Kul att se att det är omvänt för en gångs skull.

En maskin där man gör sin beställning och betalar med kort. Hur smidigt som helst, fungerade OCH var enkelt. Jag hann knappt att knappa in koden på kortet så stog brickan färdig med maten.
Hur i 17 hann de det?

Hem kom vi sent.
Så det var bara att ge ungarna mat
och stoppa dem i säng. Det blev räkor
och färskt bröd.
Räkskalen står och kokar på spisen nu
för jag är SÅ pysslig så och gör hemma-kokt fond...ha ha.
Den ska vara tills i morgon, då vi tänkte ha lite kalas här och fira Irma 1 år och Octavio 40, innan familjen från Göteborg ska styra sina kosar hemmåt igen.

Då tänker jag koka ris i räkspadet och hälla i räkor och nåt annat däri. Hoppas att jag kommer på nåt bra.
Så är det meningen att jag ska göra en lasagne och ugnsstekt fläskfile med potatismos.
Har jag tänkt mig.
En lite buffé.
Vi får se vad som blir.

Nu en GOD NATT igen!
Det verkar som jag bara skriver GOD NATT här nu-för-tiden.

/Y

PS Visst har jag klippt mig igen. DET har jag ju glömt att berätta. Med kort frisyr måste man gå till frissan ofta...på gott och ont. Men ett klippbesök här kostar bara 105 kronor så det är som hittat.
Så nu är jag tuff i håret igen. DS

Kommentarer
Postat av: yaiza

sån där maskin finns i Eskilstuna iaf fast bara på MAX hamburgare....

Alltid kul o upptäcka något nytt :)



2011-07-31 @ 11:10:19
URL: http://blingmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0