Skrivet den: 2011-07-12 Klockan: 11:47:35

Hur gör vi nu då?

Vaknade i morse klockan 6 av att Alexander kom och berättade för mig att han skulle gå på toaletten.
Bra att veta så där på morgonkvisten.
Nej skämt å sido så är det jätteduktigt av honom att klara sig utan nattblöja så fort. Och att han nu vaknar på nätterna om han blir nödig.
OCH somnar om igen. Kanske det viktigaste.

Men han kändes varm när jag gick upp för att hjälpa honom. Men jag ville inte besvära honom mer med att ta tempen. Jag bara noterade detta på klassiskt mammavis.

Men jag kunde naturligtvis INTE somna om.
Av Irma hördes inte ett ljud och hade inte gjort så på hela natten.
Jag är SÅ tacksam.
Om bara detta kunde fortsätta och vi nu är över den där JOBBIGA inte-sova-på-natten-bebis-tiden. Vågar inte ens tänka tanken....

Jag kunde inte somna om alltså. Låg och tänkte på saker och ting.
Mest på att vi nog hade blivit med diskmaskin hastigt och lustigt.

Vi åkte och "tittade" på diskmaskiner i går kväll när Älsklingen kommit hem från jobbet. Skatteåterbäringen har ju inte kommit än. Och mina grundliga undersökningar av diskmaskinsmodeller har inte avslutats än. Så vi skulle bara åka och TITTA på vad som fanns på Media Markt, den enda stora el-kedjan här på ön.

En försäljare haffade oss ju naturligtvis och visade oss diskmaskinernas Rolls Rollse (eller hur i 70-singen det stavas, bilen i alla fall...).
En Electrolux med extra stort inneutrymme.
Extra vattesprutande armar.
Höjd- och sänkbara stöd både här och där.
Extra tyst natt-körning.
Automatik på både diskmedelsavkänning och diskstorlek.

Priset....BARA 7000 spänn.
Ja det kan man ju glömma. Men det hade varit roligt att få provtesta den för att se om den verkligen ÄR så mycket bättre.

Men vi fick se en annan.
Lite annan nivå men samma märke.
Och priset bara 4000. Det kändes mer överkomligt.
Så vi slog till.
Den ska levereras i morgon, torsdag.

Nu är det bara så att någon smart arkitekt har byggt in 59-cm-dörrar i vår lägenhet. Alla som någonsin köpt en vitvara eller flyttat någon gång. Vet att alla möbler, vitvaror osv görs i standardmåtten 60 centimeter. Och dörrar och liknande öppningar görs därför med ett innermått på minst 60.
För hur ska man annars få in saker i huset!!!

När vi flttade hit, till denna lägenheten så hyrde vi en flyttfirma som kom hit och lyfte in alla saker med hjälp av en lyftkran, genom fönstrena.
Det känns lite överkurs att behöva göra samma sak för att få in diskmaskinen.

Detta låg jag och tänkte på i morse när jag inte kunde sova.

Nu är det full fart här igen och ungarna leker i soffan. Irma på golvet med att öva sig i att krypa, och det går undan nu vill jag lova. Hon är inte still många sekunder.

Alexander HADE feber som jag misstänkte och ligger i soffan och spelar Nintendo.

Vi får se vad vi hittar på under dagen.
Ha det så länge.

/Y

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Låter som att ni måste skruva bort dörrposten....hmmm

2011-07-12 @ 13:09:08
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Oj jobbigt läge, ni får kanske ta bort dörrposterna eller ja ta den fönstervägen... Men Grattis till köpet, hoppas att den fungerar bra och att ni blir nöjda. Kram vännen

p.s. de där såsmixerna går verkligen hem här, dotterns pojkvän älskar dom, ja döttrarna och jag också, min syster och hennes ena dotter fick smaka igår och blev helt sålda på dom... Hum ja jag kanske måste göra en beställning hos dig. d.s.

2011-07-12 @ 13:27:33
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Svar: Jag tror att hemmagjord slår den köpta. Fast dessa kryddblandningar var mycket bra och uppskattas av många :) Kanske du kan testa hemma någon dag när du vill vara lat :D Kram

2011-07-12 @ 20:04:07
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0