Skrivet den: 2011-12-14 Klockan: 23:14:00

Sammanställning av Real Life - Blogglivet

Ja detta om bloggandet ja.
Här-om-kvällen när jag låg i sängen och skulle somna så kom jag att tänka på att om bloggen skulle förvinna så skulle jag inte ha nån back-up.

Gör man sånt på bloggar?

Allt skulle vara försvunnet. Hela mitt liv från 6 år tillbaka. Jag skulle inte ha någon aning om vad jag gjort de senaste åren ;)
Nästan ;)

Tänk, det var inte alls en bra tanke att få så där när man ska slappna av och somna.
Hjärtklappning på HÖG nivå kan jag lova.

En annan tanke som jag fått nu så här på sistonde och speciellt när alla företag kör med julkalendrar och massiv publicitet, är att det står i alla tävlingar:
- Gilla oss på Facebook så är du med.
Eller i bloggtävlingar:
- Gilla mig på Bloglovin så är du med och tävlar.

Vad är det?
Ska man inte följa bloggar och Facebooken för att man är intresserad eller tycker om det man läser eller tittar på?
Varför ska man tvinga folk att följa en?

Jag informerar mina läsare att DE kan utnyttja tjänsten Bloglovin på min blogg. Men det är ju upp till dem om de vill följa mig där.
Själv använder jag mig inte av den. Jag kör med gamla hederliga favorit-listan i rullgardinsmenyn ;)
Och jag berättar att Yohanna i Las Palmas finns på Facebook och att jag skriver där. Men jag vill ju inte tvinga folk att Gilla mig där bara för att få vara med i en tävling. Tycker de om det jag skriver så lägger de väl till mig antar jag.

Lite tankar om bloggeriet. Men nu över till er och hur ni har det med bloggandet.

- AnnaPanna använder sin blogg precis som jag, som ett fotoalbum med bilder till. Jag GJORDE fotoalbum en gång i tiden. Ni vet sådana där med pappersfoton som man klistrar och skriver till. Plus att man kunde klistra in andra roliga saker i albumen.
Jag lovar. Det fanns sånt för INTE så länge sedan ;)

Eftersom Anna är en sån tankspridd person med många järn i elden så skulle hon inte ha någon aning om vad hon gör, har gjort eller ska göra om hon inte fick läsa sin blogg.
Bra där.
Bättre bok finns inte. Jag sitter själv och läser i min varenda dag och tjuter av skratt. Tur att man är lättroad ;)

- Jenny är en till som använder sin blogg som en dagbok, fast hon har FYRA olika. Hur hinner hon med?

Och Jenny tar upp ett annat blogg-fenomen, nämligen kamera-syndromet. ALLT ska fotas. Många gånger får familjen stå ut med att få sitt privatliv åtsidosatt för bloggens bästa.
- VÄNTA! Börja inte ät än. Jag ska bara fota maten först....ha ha

- Gunsan berättar att det bästa hon gjort är att skaffa sig en laptop, och där håller jag verkligen med henne. Fastän att skaffa blogg är faktiskt bättre, och jag kan bara fortsätta att hålla med henne.
Så många olika bekantskaper som man har fått genom den och så mycket roligt som man får läsa så det som Gunsan rekommenderar är att alla skaffar sig en.
Och jag bara håller med ;)

- Madredetres inleder med att visa sin blogghörna med dator som visar en alldeles utomordentligt bra blogg på skärmen. Jag är VÄLDIGT svag för fjäsk ;)

Sedan fortsätter hon med att hålla med mig om att det kan vara jobbigt med långa blogginlägg fast INTE mina då som är SÅ roliga ;) och här var det nära att jag skickade chokladkartongen på en gång till henne så glad blev jag.

Fast en sak har hon VÄLDIGT rätt i och det att man ska ju ha något vettigt att blogga om när man väl sätter sig ner för att skriva,annars så kan det ju kvitta.

Jenny i Wales erkänner utan krussiduller att hon bara bloggar när andan faller på och mest för familjen hemma i Sverige. Så började jag också här i Las Palmas. Jag tror att jag hade två läsare, min mor och min syster och jag uppdaterade kanske en gång i månaden. Men jisses vilka inlägg det blev. Långa som romaner ;)

Däremot så ÄLSKAR Jenny att läsa andras bloggar och speciellt då bloggar om REAL LIFE. Vilken tur för min blogg ;)
Att läsa om perfekta liv med perfekta barn och en Mr Darcy till man, det tycker inte Jenny är något att hänga i julgranen.

- Hanna har lite problem med ryggen just nu, något som är snabbt övergående önskar vi härifrån, och sköter HELA sin blogg från mobilen. Vad härligt modernt och jag är inte ett dugg avis. På mobilen då som kan det och inte på ryggen då som ställer till det ;)

Hanna skriver:
"Just nu är bloggen min ventil mot omvärlden, och väldigt viktig för att jag inte ska deppa ihop totalt över ryggen och den långsamma processen jag är i."

Vi skickar krya-på-sig-hälsningar och håller med i det allra sista som Hanna skriver att det är kommentarerna och responsen som för gyller vardagen med bloggen.
Hoppas att det kommer mång PING i datorn (eller i mobilen).

Tack så mycket för allas medverkan denna veckan. Som vanligt så måste jag erkänna för er att jag blir SÅ glad över varje bidrag till denna utmaning som vi kör varje vecka. Det blir som en stor ego-boost att se att så många tycker att det är så kul att vara med.

Nästa vecka är det jul, fattar ni? Då tänkte jag att vi skulle köra ett jul-minne, en jul-tradition eller jul-pynt som sticker ut lite ifrån det "vanliga" som man hör talas om. Och sista REAL LIFEN innan nyår så tänkte jag att vi skulle utmana ALLA som varit med här under året att komma med ett bidrag.
Anteckna det i era kalendrar ;)

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Åh jag älskar alltid dina sammanställningar :) Dom är alltid så klockrena. Och ja fjäsk är bra så här vid juletid ;) Kram fina

2011-12-15 @ 00:20:00
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Sv: Ja jag gillar hur man kan byta när man tröttnar, eller bara vill ha något annat för en stund.

2011-12-15 @ 01:26:34
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller helt med om det du skriver om "Gilla-metoden"! Jag läser det som jag vill läsa just för att jag vill! Dessutom är jag ju en Anti-Facebookare och blir såldes inte "kvalificerad" att delta i flera tävlingar!



Hoppas jaghinner fixa Real Life nästa vecka nu, har varit dåligt med det de sista veckorna tyvärr! Men kul att läsa de andra iaf!



Ha en bra torsdag!

2011-12-15 @ 05:54:13
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Camilla

Hoppas att jag hinner vara med i din nästa utmaning.

Jag vet precis vad jag ska berätta då.Tyvärr hann jag inte med denna veckas utmaning :(

Kram!

2011-12-15 @ 08:35:04
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Vuxenmamman

Jag är så enig med dig att det där med bloglovin måste vara av eget val.

Kan faktiskt vända mig lite mot det här med tävlingarna också. Dom där det innebär att jag ska skriva inlägg och göra reklam för ngt som jag inte ens provat. Det känns oseriöst tycker jag.

Att gilla på FB är väl ok men att skriva inlägg är magstarkt tycker jag. Men så är jag ju också noga med att stå för det jag gör reklam för. Det är bara så vanligt- förstår det inte. "Lägg i din blogg, länka till mig, gilla på FB så kan du vinna ngt du aldrig testat".....vad är det för ngt att göra reklam för. Nä då gillar jag testpilotandet bättre. Där du som testpilot för en vara får varan och sen ger du ditt omdöme.

Men jag är kanske knäpp???



KRAM till dig

2011-12-15 @ 09:10:47
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0