Skrivet den: 2011-04-14 Klockan: 23:36:06

Blixtersnabbt

Denna dagen försvann i ett huj. Redan slut...
Jag skulle ju skriva om vår upplevelse på bussen, men det blev inget av.
Istället satt jag på förmiddagen och försökte få ordning på en massa blanketter som måste skaffas fram för att fixa en sak. Det är ett enda trassel detta med att vara utlänning. Så fort som det ska fixas någonting så ska det trollas fram 5 intyg, översätta, stämplas och 177 hundra kopior. Till ingen nytt igentligen. Allt detta hade jag kunnat visa med passet.
Mooorrrr!

 

Men jag har gått otroligt mycket idag. En extrasväng på morgonen + veckohandling på kvällen. I morgon är det vägning.
18.646 steg!
Hoppas att mina ansträngningar blir belönade.

Nu blir det bingen för imorgon är jag inbjuden att komma och läsa en svensk barnbok för barnen i Alexanders skola. Och vad kan bli svenskare än självaste PIPPI LÅNGSTRUMP!
Så jag tar och berättar en bit ur den boken. Sen så bad de mig om en sång...hmmm.
 Ja vad tar vi?
JO!
En kulen natt natt natt med rörelser. DET borde väl gå hem hos 3-4- och 5-åringar?

Håll en tumme för mig. Jag är lite nervös. Så många barn. Och jag är ingen superöversättare eller hejjare på att roa barn. Vi får se hur det går.

Nu en god natt och på återhörande i morgon.

/Y

PS Är med och tävlar hos SEPENTEEN om ett presentkort hos H&M >>>>> DS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du är med :) lycka till!

2011-04-15 @ 00:15:02
URL: http://sepenteen.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad roligt att få komma och läsa saga och sjunga. Det går säkert mycket bra :) Himla massa steg du har tagit idag... Kram

2011-04-15 @ 14:47:12
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0