Skrivet den: 2010-03-12 Klockan: 12:08:33

12 Mars 2010 Operation "Utrotning av kackerlackor"

I dag startar "Operation utrotning av kackerlackor del 2"

Förra veckan så hittade vi ju två gigantiska kackerlackor i lögenheten (i köket värsta stället av alla, förutom sovrummet).
Octavio kommenterade fenomenet med:
- Nu är hela lägenheten fylld med kackerlackor.
Jag kunnde inte sova på natten och när jag var tvungen att gå upp på toa på natten, så gick jag med ångestkänslor. Jag väntade hela tiden på att på höra crash crash under fötterna. I stil med Inidána Jones i de fördömdas tempel, kommer ni ihåg, huuuuuääää.

På fredagen bestämde jag mig för att ta i med hårdhandskarna mot ohyran och fyllde lögenheten med giftig kackerlacks-spray. När jag sprayade så såg jag inga rörelser, inga kk som flydde så jag stänkte i mitt stilla sinne att det kanske inte finns några. Det kanske bara fanns de två igår som vi tog kål på (ha ha vad dum jag var).

Jag och Alexander flydde lägenheten och den giftiga sprayen till farmos/svärmor och var där hela dagen. Nu är det tur att hon bor nära ha ha.
På eftermiddagen gick Octavio och jag över till vår lägenhet för att titta på förödelsen.
HUUUU
Det låg kackerlackor överallt. Jag tror att vi hittade i alla rummen, förutom badrummen, där de brukar hålla till.
Till och med i sovrummen.
Bara tanken på att vi delat lägenhet med dessa odjur, utan att vi anat någonting, fick och får mig fortfarande att rysa.
Tänk om de krypigt över sängen när vi legat där och sovit.
Tänk om de krypigt ner i maten som stått på spisen och svalnat eller trillat ner i den när jag lagat den. (Jag tro jag börjar att må illa).

Det var säkert 15-20 stycken som jag samlade ihop och naturligtvis var tvungen att fotta. Fattar ni vad hemskt?
Svärföräldrarna försökte dock att lugna med att de troligen bott i köket (som om det skulle vara något lugnande) men flytt därifrån när jag sprayat och på detta sätt hamnat i hela huset. Annars så finns det ingen rimlig anledning till varför de skulle finnas i sovrummen, där det inte finns någon mat eller smuts.

Stackars Octavio (som hade jobbat hela dagen och bara ville ha fredagslugn) fick ställa sig och torka golv, medans jag dammsög. Dels så kändes det så skitigt i lägenheten efter all kk-lik och dels så skiter kk på sig när de dör och lämnar en massa smuts efter sig på golvet.



Hur som helst. Jag känner mig inte riktigt övertygad om att de är riktigt utrotade så jag ska göra om proceduren idag. Alexander och jag ska göra oss i ordning nu och fly till farmor medans jag öser ut en annan ännu starkare spray.
Det är ju dock lite oroligt att inte veta: HUR farlig är sprayen för oss andra? Visserligen så kommer vi tillbaka och öppnar alla fönster innan vi går och lägger oss. Men på spray-flaskan står det att efekten ska sitta kvar i ett ÅR!!! Hur sunt känns det? Men vad ska man göra? Jag HATAR kackerlackor!

Håll tummarna!!!!
/Y

Kommentarer
Postat av: Ina

BLÄÄÄÄ!!! Jag som tycker det är tillräckligt äckligt med silverfiskar. Jag hejjar på er:-)) Hoppas att ni snart får njuta av segerns sötma.

2010-03-12 @ 14:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0