Skrivet den: 2010-12-18 Klockan: 23:45:55

18 december 2010 Dopförberedelser

I dag (lördag) började vi med att åka till restaurangen där vi ska ha firningen efter Irmas dop i januari. Jag ville se stället och tala med hovmästaren för att se hur vi skulle kunna göra det hela så mysigt som möjligt.
Vi har ju velat och funderat på vad som blir bäst:
- billigare matalternativ och fler inbjudna
eller
- finare lunch med ett fåtal inbjudna....svårt?????

Efter att ha talat med hovmästaren så bestämde vi oss för det 1a valet. Det blir buffé och då förhoppningsvist kunna bjuda all de som vi vill bjuda in. Och slippa det svåra sållandet, du får, du får inte...
Men det kommer att bli kanon tror jag. Först ska vi ha lite minget i trädgården med bubbel och snittar.
Lyxigt värre känns det som.

Då kommer nästa fråga: Vad ska man ha på sig???
Det finns ju endel att dölja här nu med cirkus 15 kilos övervikt. Men jag vill ju inte lägga ner några stora summor på detta för dessa 15 kilona ska puts väck efter storhelgen, även om det kommer ta sin lilla tid. Men jag har tillräckligt med "tjockiskläder" i garderoben som bara ligger och väntar på att jag ska trilla dit igen.

Fast jag vill ju heller inte se ut som nån tråkmåns nu när jag känner till spanjorskornas festkläder som är lika med tip-top-fixade. Det är festklänningar som en annan kan tänka sig har på en nyårsafton typ, skyhöga klackar och många går till frissan för att få håret och naglarna fixade inför en sådan här fest.
Det är lätt hänt att man känner sig tråkig bredvid en sådan pingla.

Så vad????


Kalaspinglor från Alexanders dop år 2007: Celeste, Uli, David, Carmen Sofia & Yohanna. Men då var det sommar och 40 grader varmt. Nu kommer det vara betydligt kallare, även om vi inte når ner till Sveriges vinterkyla.

Kommentarer
Postat av: Jenny ♥

Så mysigt md dop, förstår precis vad du menar med att det är skönt att inte behöva "sålla" bland de man vill bjuda! Det kommer garanterat bli jätte bra ändå!



Passar på att önska en riktigt fin jul redan nu!



Kram Jenny

2010-12-21 @ 21:18:22
URL: http://www.jennyn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0