Skrivet den: 2009-07-08 Klockan: 11:59:40

? ja vad är det i dag? ..8e juli 2009

Att ha en blogg betyder, har jag förstått, att man ska skriva korta inlägg varje dag och inte som jag långa någon gång ibland när man får tid. Detta med att ha blogg är ett ansvar och ska tas med stort allvar. Man vet aldrig vem det är som läser det man har skrivit eller vem som kan influeras av ens åsikter.
Jag har läst skvallertidning, kan ni förstå. Och där har alla åsikter om allt. Tex om att ha blogg.

Det är kul att läsa skavllertidning, om det nu kan kallas så, dessa tidningar, amelia osv. Jag hade ingen aning om att jag var så borta på vad som händer och sker i Sverige. Jag har tex ingen aning om vem denna Linda Rosing är för någon och hon dyker upp mest här och där i alla tidningar.
Vem 17 är Linda Rosing? Kan någon hjälpa mig?
Klart att det känns heller inte så viktigt att veta det heller.

Idag är en ganska bra dag.
I går på eftermiddagen fick A hög feber och klagade på ont i ena örat. Vi befarade att det var öroninflamation igen och jag såg framför mig vaknätter och antibiotikakur igen, inte så kul.
Så A fick lök i öronen och det verkade hjälpa mot smärtan (husmorsknep som min mor talat om för mig är poppis i Sverige nu för tiden ibland småbarnsmammor med öronbarn).
Jag bäddade åt O på soffan så att han skulle få sova ostört om det behövdes tas in sjukt barn i sängen. Men natten passerade ostörd, febern gick ner, och jag ser inga tecken på öronsmärta idag.
Så jag är otroligt lättad men vi åker nog inte till stranden idag. Det är dumt att utmana ödet. Och så kommer familjen från Göteborg idag och då gäller det att vara från sin bästa sida så man orkar med stoj och stimm som det alltid blir vid besök.



Hoppas att ni har en bra dag idag också.
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0