Skrivet den: 2016-07-27 Klockan: 22:28:23

Jag är Jungfru

Soy Virgo
Obviamente prefiero esperar por en momento perfecto para escribir ese texto perfecto aquí en el blog en vez de escribir algo corto y buen pensado.

Por eso tanto silencio aquí dentro.

Pero ese soy yo.
Los virgos son perfeccionistas y les duelen hacer otra cosa que no sea perfecto. Eso siempre digo en las entrevistas de trabajos cuando me preguntan por una cosa negativa:
- Soy virgo. Aveces tardo mucho en hacer las cosas porque las quiero hacer perfectas.

Voy a intentar cambiar...

Que sueles tu responder a esa pregunta?

 
 
 
 
 
Uppenbarligen föredrar jag att vänta in det där perfekta tillfället för att kunna sätta mig ner och skriva den där perfekta texten framför att skriva något kort och koncist men oftare.
 
Därav denna tystnad här inne.
 
Jag brukar alltid säga det på anställningsintervjuer när de frågar den obligatoriska frågan om:
- Säg tre possitiva egenskapen och en negativ om dig själv ;)
- Jag är Jungfru. Jungfrur är perfektionister och de försöker alltid att göra perfekta saker. Det går emot deras natur att göra något halvdant. Därför kan jag ibland ta lite lång tid på mig att komma till skott.
 
Faktum är att jag ibland tar så lång tid på mig att göra saker (planera dem för att få dem i rätt ordning) att de faktiskt aldrig blir av. Fast det talar jag naturligtvis inte om.
 
Vad brukar du svara på den frågan?
 
 
Jag ska försöka att bättra mig.
I alla fall här inne.
 
 
/Y - som har semester nu.

Kommentarer
Postat av: Freja

Det beror lite på vad det är för jobb jag söker. Jag brukar säga att jag är analytisk och snabb, men att det kan göra mig lite otålig när andra behöver längre tid. Fast om jag skulle säga nått jag verkligen är bra på skulle det bli att packa snabbt och effektivt och att klippa kattklor...

Svar: Bra egenskaper! Speciellt kattklorna. Sånt vet man aldrig när det kan behövas ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-07-29 @ 00:18:32
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Jag brukar säga att jag vill ha ordning o reda o koll på vad jag pysslar med och bli klar i tid och det negativa är väl att jag ibland ställer lite väl höga krav på mig själv men även omgivningen. Jag gillar inte slarv eller kolleger som när vi är kort om folk knallar iväg på lunch när det passar dem o helst tar långlunch?? och det står jag för sen får de reta sig bäst fan de vill.
Roligt att du är tillbaks på bloggen.
Hälsningar Birgitta S

Svar: UFF! Gå iväg när det är mycke att göra är irriterande. ;)
Yohanna i Las Palmas

2016-07-31 @ 02:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0