Skrivet den: 2016-08-09 Klockan: 18:31:39

Jag har semester

Tengo vacaciones
O mas bien dicho, semi-vacaciones.
Porque estoy trabajando pero el resto de la familia esta en el bungalow en el sur y yo voy y vengo con el coche o con la guagua y tengo la tarde en la piscina.
 
Semi-vacaciones.
Trabajando pero con ambiente de vacaciones.
 
Hace una semana yo tenía dos semanas de vacaciones y El Marido se iba y venía con el camión. La semana pasada y esta semana yo trabajo y El Marido tiene vacaciones.
La semana que viene, vienen mis padres y cuidan a los niños mientras yo y el Marido trabajamos.
Y la ultima semana antes de que el cole empieza, tendré yo otra semana libre.
Realmente, todo esto empezó con que El Marido tenia 15 días libres en junio. Pero como el cole todavía no había terminado y no nesecitaba cuidar a los niños, realmente no cuenta como vacaciones y le tocó de limpiar las ventanas en el balcon.
 
Un lio esto....
 
¿Como hacen ustedes para cubrir las vacaciones con los niños?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eller snarare semi-semester.
Jag jobbar nu, men resten av familjen är i sommarstugan i Puerto Rico. Jag åker till och från jobbet i bil eller med bussen och jobbar på dagarna och sedan när jag kommer hem så ligger vi vid poolen den timmen som är kvar på dagen.
 
Semi-semester.
Jobbar men med semester-feeling.
 
För en vecka sedan så hade jag två veckors semester och Älsklingen åkte till och från jobbet i Las Palmas med sin lastbil. Förra veckan och denna så jobbar jag och Älsklingen har semester.
Nästa vecka så kommer mina föräldrar från Sverige och tar hand om ungarna medan jag och Älsklingen jobbar.
Sista veckan innan skolan börjar så har ytterligare en vecka ledigt.
Faktiskt så var det så att Älsklingen hade 15 dagar ledigt i juni. Men eftersom skolan inte hade slutat då, och han inte behövde passa ungarna, så räknas det inte riktigt som semester utan det föll på hans lott att putsa fönsterna på den inglasade balkongen istället.
 
Komplicerat detta.
 
Hur gör ni för att puzzla ihop sommarlov, semester och jobb under sommaren?
 
 
/Y - som precis slutat jobbet och ska åka bort och lägga sig vid poolen och njuta av semi-semestern.

Kommentarer
Postat av: Ina

Har möjlighet att ta ut varannan vecka semester för att täcka upp sommarlovet för barnen, så varannan vecka jobbar jag :)

Svar: Vad bra! Hinner du vila ut då på bara en vecka och så jobba igen?
Yohanna i Las Palmas

2016-08-10 @ 10:17:06
Postat av: Birgitta S

hej!
När de var små så delade vi upp semester blev en vecka tillsammans allihopa. Men sen är det så att i Stockholm och det vårat område där vi bor(tror inte att det är speciellt för det utan över större delar av sholm och landet) så finns det alltid dagis tills de är 6 år och börjat där och sen fritids från 6 år tom 3an (minns inte när fritids efter skolan upphörde) de slår ihop så de barnen som har behov av det har möjlighet. Våra killar har fått varit på både sommardagis o sommarfritis o fritis på påsklov o februarilov o höstlov. Barnen är lediga ca 14-15 v per år och vi har 5 v semester som är ganska många veckor om man jämför med övriga Europa. Fram till 8 års ålder kunde man ta ut föräldradagar om man har några kvar. Sen verkar måmga ha noja över att barnen skall var på dessa sommardagis o sommarfritis jag fattar inte grejen?? Om man varvar funkar det utmärkt när de är 8-9 så ruttnar de hemma o vill ha kompisar o göra roliga saker med dem o det får de på sommarfritis.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Fritids har vi inte här och det saknar jag.
Yohanna i Las Palmas

2016-08-10 @ 22:45:22
Postat av: Freja

När barnen var små var det ett pusslande, men sen nådde de en ålder då de helst såg att vi jobbade när de var lediga...

Svar: Ha ha ja de ändras när de växer upp.
Yohanna i Las Palmas

2016-08-14 @ 21:20:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0