Skrivet den: 2016-08-24 Klockan: 10:03:28

Jag har haft semester

He tenido vacaciones
 
.....o semi-vacaciones como explique la otra vez. Y hoy es el dia de regresar a Las Palmas y la vida allí.
 
Eso no es totalmente verdad porque me falta una 12 días mas de vacaciones en septiembre y esta noche llegan mis pades de Suecia para cuidar los teroristas mientras yo y El Marido trabajan lo último que queda en agosto.
A si que va a haber mas de ambiente de vacaciones un par de semanas mas.
Pero hemos dejado la vida en el sur y en el bungalow por lo menos.
Y eso me da un poco de sensacion de tristesa.
 
Durante este med que ha pasado, desde que dejamos la vida en la cuidad por una vida en el sur con sol y playa, hemos hecho cosas.
 
Primero yo tenia dos semanas de vacaciones cuando, la primera semana, solo ibamos y veniamos de la playa y la segunda semana Irma cogió una infección del oido y no podia bañarse mas. Tuvimos que estar en el bungalow viendo tele, pintando, leyendo haciendo puzle etc. pero, francamente, para mi pudiera haver sido lo mejor que podia haber pasado. Porque lo de ir y venir a la playa, sola con niños, cargada de bolsos, con brasos que duelen de tanto encremar con crema solar, no es mucho descanso.
 
 A si que mi ultima semana de vacaciones estuvimos en el bungalow, yo leyendo y tomando sol, solo yendo a mojarme en la picina de vez en cuando.
Eso era descanso!
 
Despes vino la familia de Gutemburgo, la hermana de El Marido y estuvimos con ellos, fuimos de excurciones, fui con las muchachas a un relax, asadero y otras cosas de vacaciones.
 
Yo empecé a trabajar y El Marido estaba con los niños en el bungalow.
 
Y ahora vienen mis padres para cuidar a ellos mientras yo y El Marido trabajamos.
 
En septiembre tendre una semana mas de vacaciones y voy a estar con los niños y mis padres, quien sabe lo que vamos a hacer...
 
Eso fueron mis vacaciones hasta ahora.
Que han hecho ustedes?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
....eller SEMI-semester som jag berättade och idag är det dags att återvända till Las Palmas med allt som det innebär.
 
Eller det är ju inte riktigt sant för jag har ytterligare 12 dagars semester i september att ta ut och i natt kommer mina föräldrar från Sverige för att ta hand om skitungarna medan jag och Älsklingen jobbar det som är kvar av augusti.
Så det kommer att bli lite semester-feeling ytterligare några veckor till.
Men vi har lämnat sommarstugelivet nu i alla fall.
Och det känns faktiskt lite sorgligt.
 
Men under denna månad som har passerat sedan vi lämnade storstadslivet för sommarstugeliv har vi gjort en massa saker.
 
Jag hade två veckors semester, var av den första var sol och bad och playa och pool. Och den andra var öronhinnehinflammation hos Lillskatten som inte fick bada mer utan det blev stug-liv med rit och pyssel och TV och dataspel som substitut.
 
Fast för MIG var det kanske det bästa som kunde hända.
För ärligt talat. Det är inte så mycket semsteravslappning när man ska smörja in ungar tills armarna värker, släpa väskor upp och ner till stranden, packa picknickmat och vara uppfinningsrik.
Ganska så stressigt faktiskt.
 
Så andra veckan spenderade vi i bungalowen och det enda som jag rörde på mig var små vändor till poolen för att doppa mig. Sedan låg jag i solstolen och läste böcker.
Det var semester!
 
Sedan kom familjen från Göteborg och vi solade och badade med dem, åkte på utflykter och bara umgicks. Jag har varit på tjej-mys, vi har grillat, åkt på loppis och varit ute och gått morgonrudor på morgnarna.
 
Så började jag att jobba och hade semi-semester.
 
Nu kommer mina färäldrar och jag ska ha semi-semester med dem, men i Las Palmas.
 
Och så i september så har jag drygt en veckas semester till och då ska jag vara med föräldrarna på heltid och vi får se vad vi ska hitta på.
 
Det var min semesterstatus hittills.
Vad har ni hittat på på semestern?
Jag har hört att hösten börjat att visa sig i Sverige.
 
/Y - som ska få träffa föräldrarna sina nu efter ett år av separation ;)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Här i Skåne har vi sommarväder 26 grader i skuggan. Det blev ingen Gran Canaria resa i år men det blir det nästa jul. Så vår sommar har varit att fara till fiskebyar och handlar massor av skaldjur och annat smått och gott. Sen har vi kollat på en massa ställen där man kan hyra lägenhet eller hus så man kan börja planera sin flytt till paradiset

2016-08-24 @ 11:13:13
Postat av: Freja

Jag har varit trött hela sommaren så jag har inte gjort nått... Får njuta av din ställföreträdande semester istället!

2016-09-04 @ 19:56:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Johan Gustafsson

ok

2016-09-06 @ 18:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0