Skrivet den: 2015-09-30 Klockan: 13:06:33

Jag är HEMMA!

(Estoy en casa!
Despues de 80 días en Suecia hemos vuelto a la isla.
Ya era hora para regresar.
Pero aqui en casa tenemos ahora: un cansansio increible, una cocina rota, asi que se ha mudado al salon y un disastre con maletas, cosas, ropa y libros para el cole dispersados por toda la casa.
He tenido vacaciones?
Me siento mas estresada que nunca ;)
Menos mal que el viernes esta a la vuelta de esquina...)

 

 
Vi är ÄNTLIGEN hemma!
Efter 80 dagar i Sverige var det dags att åka hem. Det kände vi allihopa: jag, skitungarna, Älsklingen som väntade där hemma och kanske mest av alla mina föräldrar ;)
 
Det blev inte så mycket skriva av under semestern.
Det blev inte alls så mycket av, av det som jag hade tänkt mig.
Det blev en hel del annat gjort som jag inte alls hade förväntat mig; ensamma promenader i skogen, massor med ungänge med mina systrar, TV-tid, shopping och främst av allt NJUTNING och MINDFULLNESSING (hur det nu blir på svenska).
 
Jag vet inte om jag är ikapp mig själv än, för här hemma körde vardagen igång med buller och bång så jag har inte hunnit att känna efter.
Det kommer nog...
 
Här hemma har vi nu; ett vattenskadat kök, så köket har fått flytta ut i vardagsrummet i väntan på att åtgärder ska tagas, en massa ouppackade resväskor ståendes huller om buller, alla grejer som jag köpte i Sverige liggandes lite här och där i brist på att de inte kan komma i ordning på sina ställen för att det är en massa annat som måste komma på sina ställen först - framför allt köket, och en massa skolmaterial liggandes och väntandes på att få namn och inplastning.










 
Skolan har kört igång.
Svenskan har kört igång.
Arbetsförmedlingen måste besökas OMGÅENDE.
Vardagen har kört igång.
 
.....och värmen är TOTAL!
Den sugen musten ur oss.

 
/Y - som har vant sig av med värme och storstad och vant sig vid frisk höstluft och skogspromenader.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilken rivstart! Otur med köket, hoppas ni får ordning på det snart!
Försök hitta små pausar så du hinner andas också.. :)

Kram

Svar: Nu hoppas vi att detta går fort ja. Men känner jag spanjorerna rätt så talar vi om lååååååång tid nu. Tålamod!
Yohanna i Las Palmas

2015-09-30 @ 13:22:09
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Freja

De dagarna behövde du, ta inte ut dig nu när vardagen rusar igång med full fart!

Svar: Nej nu gäller det att försöka behålla huvudet för här drog det igång på en gång.
Yohanna i Las Palmas

2015-09-30 @ 22:47:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Så himla bra att du fått vara så länge i Sverige att du/ ni längtade tillbaka. Promenader, mindfulness och en paus i livet var säkert riktigt bra men jag kan tänka mig att vardagen och dessutom en vattenskada känns tuff. Ha det så bra och glöm inte att andas <3

Svar: Ja det var en riktig ynnest att få vara kvar tills man tröttnade. Jag ångrar det inte.
Yohanna i Las Palmas

2015-10-01 @ 00:53:32
URL: http://www-hyrestanten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0