Skrivet den: 2015-10-15 Klockan: 13:01:26

Jag var på möhippa

(Una de las razones por que fui a Suecia era porque mi hermana pequeña se iba a casar.
Quien quiere perder algo asi?
 
Yo no.
 
Ya he perdido dos funerales, dos emarazos, dos nacimientos, dos bautizos y mucho mucho mas.
Decidi no perder este tambien.
Por mucho tiempo parecia imposible solocuionar como hacerlo pero al final salio una opotunidad y asi nos marchamos todos excepto mi marido que tenia que quedarse a trabajar.
 
Y claro, cuando alguien se casa hay que hacerle una despedida y poco despues de llegar a Suecia llego un mensaje de la dama de honor, la mejor amiga de mi hermana.
Que vamos a hacerle...?
 
Diez amigas se juntaron para ir a sorprender a la novia un sabado por la mañana y resulto ser, probablemente, la mejor despedida de soltera de la historia.
 
Dejabamos lo de humilliarla y nos concentrabamos en disfrutar y hacer cosas que a ella le gustaba. La despedida terminó en una peliquela (que YO hice - que estoy bastante orgullosa de esta por ser la primera vez que hago algo asi) que pusimos en la celebracion de la boda.
 
Bienvenidos a la despedida de Emma!)
 
 
 
 
 
Anledningen till att jag åkte till Sverige var ju att min minsta lillasyster skulle gifta sig.
Länge såg det ut som att det inte skulle bli möjligt men jag hade bestämt mig, på något sätt skulle det gå.
Jag hade missat tillräckligt nu.
Två begravningar, två förlovningar, två graviditeter, två födelser och två dop.
Detta var ett ett tillfälle som inte skulle missas.
 
Och så kom det en chans och jag tog den.
Hela familjen stack iväg förutom Älsklingen som inte fick byta sin semester och fick stanna kvar hemma och jobba.
 
Och kort efter att vi kommit fram till Sverige poppade det upp ett meddelande i min mobil.
Från brudtärnan:
- Ska vi inte svänga ihop en möhippa för Lillasyster?
 
Och visst skulle vi det!
 
10 av Lillasysters bästa vänner samlades för att överaska henne en lördagsmorgon när hon intet ont anade och det kan ha blivit Världens Bästa Möhippa.
Kan det bli annat när man börjar med skumpa klockan 10 en lördagsmorgon?
Man skulle göra så lite oftare faktiskt ;)
 
Vi struntade helt i förnedringen på denna hippa.
Vi fokuserade oss på njutning och på att göra saker som den blivande bruden skulle gilla och det är ju altid ett säkert kort.
Skumpa.
Choklad.
Mat.
Vin.
Skvaller.
Massage & Relax.
Mer vin.
Lite Bollywood-dans ute på stan bara för att hon är ett sån freak av Bollywood och för att det var Pride-parad i Örebro och NÅGOT var vi ju tvugna att hitta på nu när vi spexat ut oss i Boolywood-utstyrsel.
Mer mat.
Och mer vin.
 
Naturligtvis blev det en film av det hela som vi visade upp under middagen på brölloppet.
Och jag måste nog säga att det kan ha varit en av Världens Bästa Film - nu när jag fick äran att klippa den och fick svettas nätterna långa igenom med att lära mig ett nytt program och lära mig att klippa film för första gången i mitt liv.
 
Det var på håret att jag hann.
Det var på håret att det blev ett slut.
Det var på håret att datorn ville samarbeta.
Men bra blev det.
 
 Samling vid pumpen...
 
 
Surprise!
 
Vi börjar med skumpa, skvaller och choklad.
 
 
 
 
 
Stadsträdgårdens helgbuffe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mot nya mål.
 
 
 
 
 
Gustavsviks relax-avdelning väntar.
 
 
 
 
 
Sitta ute i solen.
 
 
Relax.
 
 
 
 
 
Bubbel på annat vis.
 
 
Eftersnack.
 
 
Operation omvandling. En sari är FEM meter som ska lindas.
 
 
Voilá, en skara utklädda Bollywood-danserskor.
 
 
Uppe på stan skulle hon utöva sin köra hobby, Bollywood-dans.
 
 
Boolywood a´la Emma style.
 
 
Så åt vi naturligtvis indisk middag.
 
 
Saker gick som de gick.
 
 
Och resten är stannar naturligtvis inom familjen...
 
 
Vilken dag!
 
 
/Y - stolt anordnare av väldigt lyckad möhippa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om en nu ska ha en möhippa (själv vägrade jag ut mig från min) så är det så här de ska vara, med mycket lust och ingen förnedring!

Svar: Absolut! Det var så vi tänkte.
Yohanna i Las Palmas

2015-10-16 @ 00:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0