Skrivet den: 2015-03-17 Klockan: 13:56:35

Här är det inte så kallt längre

....och vi säger ÄNTLIGEN och HALLELUJA. Inte en dag för tidigt.
 
Förra helgen var vi iväg på karneval.
IGEN!
Jag vet!
Det är ju inte klokt.
Vi, som skulle plocka ihop alla utklädningsprylar för detta år.
 
 
 
 
Men så fick vi höra om ett jippo.
Kompisarna ville åka.
Älsklingen ville åka.
Ja, skitungarna ville ju självklart också åka.
Så det var bara att svida om igen.
 
Agaete i norra delen skulle vi till denna gång.
Efter att karnevalen plockat ihop i Las Palmas så dyker den upp lite här och där på ön.
Förra helgen i Agaete.
 
När jag gick ut på morgonen för att handla färskt bröd till frukosten så kändes det så konstigt när jag klev ut genom dörren.
Varmt!
Varma vindar smekte mina iskalla kinder när jag kom ut innifrån den iskalla lägenheten.
Så konstigt.
När jag kom hem igen tittade jag på termometern.
Mycket riktigt.
23 grader utomhus och 19 inne i lägenheten.
Värmen hade kommit!
 
Men vi är ju vana karnevalåkare.
Vi laddade upp med tröjor, halsdukar och långkalsonger.
Vi skulle ju till norra delen. Och på karneval är det alltid kallt.
Halvvägs till Agaete visade termometen TRETTIO grader.
Vi trodde att vi skulle smälla av, av värmeslag.
Och Lillskatten hade till och med tagit på sig sina SVARTA UGGS ;) = VARMT!
 
 
 
 
Men det gick bra.
Över förväntan.
Och man ska ju inte klaga på värmen nu när vi haft det så kyligt en väldigt lång tid (ja allt är ju förståss relativt till vad man jämför med).
Fast det var min tur att köra och Älsklingens tur att dricka öl och då går det ju som det går.
Mammorna på plats och vaktar och dansar med skitungarna. Och gubbarna springer omkring och träffar gamla bekanta och glömmer bort att de har familj.
Tror att de är TJUGO igen ;)
 
Men vi kom hem igen.
Alla nöjda och glada.
Och NU är utklädningskläderna, alias karnevalslådan undanskuffad i förrådet. Förrutom en liten lömsk peruk som gömt sig i ett hörn och inte kom med i undanplocket.
Vi får se om den överlever i vilt tillstånd till nästa år.
Risken för att terroristerna ska "leka" ihjäl den är stor här hemma.
 
MEN!
Mobilen fick för sig att lägga av här söndagskvällen efter Agaete-åkningen, när jag skulle aktuallisera den. Och jag var tvungen att fabriksåterställa den för att överhuvudtaget få den att ge levstecken ifrån sig.
Så alla korten från Agaete försvann.
Bara några få fick jag skickade till mig från andra och några lyckades auto-spara sig på något mystiskt sätt.
Teknik! Hur fungerar det?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MEN nummer TVÅ!
Alla ni som är på väg hit ner nu, och har varit oroliga för vädret här nere.
Det har vänt!
Våren är på G, även om det just idag är grått och kallt i Las Palmas.
Vi skådar nya tider.
Känner våren spritta i benen.
Snart är det dax ;)
 
.....fast ta med ett par jeans och en fleece i fall att. Vi är inte på andra sidan ÄN.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Tur att karnevalstiden är förbi när vi kommer, det är inget för oss torra nordbor.

Svar: Det är vad du tror för att ni aldrig har provat. Va inte en sån tråkis ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-03-17 @ 18:29:05
Postat av: Freja

För mig låter det som högsommarvärme även hemma hos dig!

Svar: Ha ha ha ja som sagt preferenserna är ju olika ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-03-18 @ 21:31:35
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Att ni bara orkar hålla på med alla karnivalerna.
Jag blir trött bara från att TÄNKA karnival.
Beundrar dej och resten av familjen som orkar hålla
på, som ni gör. Och fina är ni varje gång. Ungarna
är hur gulliga som helst och mamma i sin Tant Gredelin-peruk tjusig! Pappa ser ut som han är redo för en
yodelkonsert. :)

Svar: Det är kul. Men nu är vi trötta på´t också. Som med julen, tills nästa år igen.
Yohanna i Las Palmas

2015-03-24 @ 03:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0