Skrivet den: 2015-07-11 Klockan: 23:32:00

Sverigesemester dag 2 - Sol- & skogstur

(Vaya dia que hemos tenido hoy - el sol ha salido y todos los suecos han gritado de alegria ;) Nosotros lo celebramos saliendo al bosque por una caminata que tardo TRES horas. Vaya lujo. Es tan bello aqui. Casi se me habia olvidado. Estoy muy afortunada poder vivir esto y poder enseñarlo a mis niños. Otra cosa que hay que tatchar en la lista: salir en la naturaleza.)
 
 


 
Vilken dag!
Vilket liv!
Vilken semester!
Solen har skinit idag...
 
Och jag kan bocka av ännu en punkt på min lista:
 
3. Sätta igång med fettbrännarturerna, alias gå i skogen med ungarna.
 
Det blir ett tufft miljöombyte här, tidsmiljö alltså.
Det är en helt annan livsstil och tidsschema här mot vad vi är vara hemifrån och det känns lite konstigt i både kropp och knopp.
Här ska det gås upp tidigt på morgonen och tagas vara på dagen - hemma ligger vi och sover länge och drar oss i sängen för att vi ska orka med dagen och kvällen.
Tidig frukost, tidig lunch och tidig middag - hemma ligger vi låååångt efter i tidsschemat.
Här går alla och lägger sig medans det fortfarande är ljust ute och ingen riktigt är trött än - hemma ligger vi vid poolen tills sista solstrålarna försvunnit, dricker eftermiddagskaffe när svenskarna går och lägger sig, njuter av lugnet när ungarna gått och lagt sig och hettan försvunnit och går och lägger oss när folk kommer hem från krogen i Sverige.
Men vi ska väl vänja oss vid detta också.
....hoppas jag ;)
 
I PÅSKAS
När vi var på hotellsemester i påskas när mina föräldrar var och hälsade på, fick jag, för första gången sedan vinterns jobbarkaos, se mig själv i bikini.
Kritvit
Överviktig
Och allmänt sladdrig och dallrig.
Jag fick en chock och ville inte gå ut.
 
Jo, jag hade ju haft en aning om vad som hänt. Vad som brukar hända när man slutar att motionera och börjar att tröstäta. Men jag hade liksom stoppat huvudet i sanden och inte velat tänka på graden av förödelse som jag orsakat.
Jag ska ta igen det, hade jag i bakhuvudet.
 
Det blev ett knivhugg i ryggen.
Vad har jag gjort!
Jag vill inte visa mig, jag skäms, detta är inte jag.
 
Men det har varit helt omöjligt, det vet jag ju. Jag har inte haft en chans att komma ut och gå mina fettbrännarturer. Det är ren och skär sanning.
FAST jag borde ju inte ha proppat i mig allt det där, det VET jag ju också.
Det är kanske därför som skammen känns extra skamlig.
 
Jag är tillbaka på min vikt som jag hade NÄR jag var som mest gravid och jag har inget alls att skylla på förutom mig själv.
Ingenting av allt det där fina i garderoben passar och allt det där stora som jag sålde av förra året i glädje och övertygelse om att ag ALDRIG mer skulle väga så här mycket, hade varit jäkligt bra att ha till hands nu.
Inte alls kul att vara efterklok.
 
Men HÄR - här har jag all tid i världen och inget att skylla på - hade jag bestämt mig för.
När jag kommer till Sverige, var det bestämt, DÅ ska jag sätta igång med morgonrundorna igen.
Så idag sken solen.
Alla hade sovit igen.
Idag stack vi ut i skogen.
Och vilken tur.
TRE timmar i naturen på vindlande skogsstigar.
 
Det är underbart vackert i Sverige!
 
 
















 
Jag det blev väl ingen klassisk fettbrännartur i hög och svettig takt, för ungarna var ju med och allt var nytt och behövde stannas och undersökas. Men det var en bra start.
 
På eftermiddagen hade vi planerat att åka i väg på en marken men vi beslutade att stanna kvar i trädgården och inte göra något annat än att äta godis, spela spel, sola, läsa tidningar, prata och njuta.
Sånt är läkande för en sönderstressad själ.
 
 


 
 
 
 
Sverigesemesterslistan / Cosas que hay que hacer en Suecia
1. Hoppa i vattenpölar / Saltar en los charcos de agua de lluvia (mejor mientras esta lloviendo).
2. Plocka blåbär / Recoger arandanos en el bosque.
3. Börja med fettbrännarturen, gå i skogen med ungarna / Caminar en la naturaleza.
 
/Y - som haft en kalasdag i solen och skogen idag
 
 

Kommentarer
Postat av: Sören Densjö

Så kul att Ni släktingar från Las Palmas tittade förbi på Er promenad. Farfar Lennarts 98-åriga syster Greta uppskattade verkligen Er visit. Hon är vital och angelägen att veta hur den stora släkten har det. Får Ni någon stund över är Ni alltid välkomna att titta in till henne på Sköllergården. Hoppas att Ni får ett stort nöje av vistelsen här i Sverige.

Svar: Själklart kommer vi att titta in hos henne, det är alltid så trevligt. Nu ska vi ju vara här i TRE månader så då kommer mycket att hinnas med.
Yohanna i Las Palmas

2015-07-12 @ 00:17:45
Postat av: Freja

Ha det så trevligt här i Sverige!

Svar: Tack! Jag ska göra mitt bästa ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-07-12 @ 21:47:29
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0