Skrivet den: 2015-02-23 Klockan: 13:59:00

Här är man arbetslös igen

.....efter 7 månaders jobb så var det då dags igen, ARBETSLÖS.
 
Buuuuäääääää!
 
 
 



 
 


En sväng förbi SantaCatalina-parken
på väg hem, där de höll på att plocka ihop karnevals-scenen
medans regnet strilade ner i ett grått
Las Palmas.
 
 
 
Jag som hade bestämt mig för att ge mig själv några veckors värlförtjänt semester nu och INTE ha något som helst dåligt samvete över att gå hemma och skrota. Jag hade inte den minsta lust att gå hem och lägga i mig i sängen igen efter skollämningen.
 
Saken var den att jag skulle åkt tillbaka till ex-jobbet och fixa lite papper idag. Men på vanligt spanskt maner så fanns inte rätt person på sin plats idag så det gick inte alls att få någonting löst.
Och så stog jag där.
Villrådig.
Utan några som helst ideér på vad jag skulle kunna göra.
 
Njuta?
Hur gör man det?
Ha ha, det låter ju fruktansvärt tragiskt.
Men så är det.
 
Jag ringde Älsklingen och lokaliserade honom ute på stan i nått snabbköp lämnades chips.
....som ju är hans jobb ;)
Och bjöd ut honom på frukost.
Man får passa på.
Och så gick den dagen också.
 
Men HERRE GUD, vad ska jag hitta på i morgon?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

hej!
Har varit datorlöst en tid den kraschade men vad tråkigt att du är utan jobb. Hoppas att du hittar något annat men dt är inte lätt att hitta nytt jobb det vet jag.
Uppskattar din blogg och att läsa om ditt liv på Gc .
Hälsninga Birgitta S

Svar: Tack så jättemycket. Nu blev jag väldigt glad. Tack själv för att du tittar förbi här.
Yohanna i Las Palmas

2015-02-24 @ 00:29:49
Postat av: Ruth i Virginia

Men va´ tråkigt, Yohanna!
Du får väl kvickt lära dej av njuta av
att göra ingenting - ett TAG iaf.

Svenskaundervisningen - är den slut?

Svar: Svenskaundervisningen för de vuxna är slut för denna gång.Vem vet vad som händer i framtiden ;)
Men det är så tråkigt att denna arbetslöshetsmelakoni ska komma varenda gång.... när får man njuta? ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-02-24 @ 13:57:02
Postat av: Ruth i Virginia

Kan du kanske börja arrangera middager och
fester igen?

Svar: Jajjemen! Det är självklart att jag ska börja med.
Yohanna i Las Palmas

2015-03-01 @ 17:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0