Skrivet den: 2015-02-27 Klockan: 13:56:24

#FUCK CANCER#

Fick precis veta att det inte gick längre. 
Ta hand om er och håll era nära och kära hårt. 

En liten ängel kom. 
Log och vände om. 

......jag HATAR den dikten. 



• • • • • •

Fredag!
 
#TGIF
 
Jag satt och skvallersurfade på Facebook och åt min arbetslöshetsfrukost.
I lugn och ro.
Vad skulle jag gnälla om idag på bloggen?




 
Pang!
Rakt i nyllet.
Och jag klarar inte av sånt här. Och ändå är det ju så viktigt att JUST klara av det och försöka göra någonting åt det.
 
Jag trillade rakt in på denna sidan >>>
En tjej som, precis som jag trillat över historien om lilla Junis 6 månader som fått komma hem från sjukhuset för att DÖ i lugn och ro tillsammans med sina näraste och käraste.
I cancer!
Herre Gud vad allt annat känns trivialt just nu.
Mammans Instagram berättar allt #fr0kenflink (en nolla i froken) >>>




 
Familjens näraste och käraste sitter och pärlar armband för att samla in pengar till Barncancerfonden och för att stödja familjen. >>>
Jag brukar inte göra sånt här annars, men jag klickade hem SEX stycken armband på en gång.
Ett till MAMMA & PAPPA.
Ett till syster EMMA.
Ett till syster SARA.
Och TRE till mig för att påminna mig om oss och våra TVÅ "skitungar" som jag haft sån tur att få (peppar, peppar ta i trä, vitlök och klipp i sten för att vara på den säkra sidan).
Ta vara på det ni har och känn KÄRLEK.




Sök på #junisbandet

 
Jag kan bara uppmana er att sprida och hjälpa så gott ni kan >>>.
 
Och där blev den fredagen inte som jag hade tänkt.
Men vad har jag att gnälla om....
 
 
/Y
 
PS Håller er informerade om när armbanden kommer. DS

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Och där sjönk man som en sten.
Tänker på hur tacksam jag är för att även om min dotter är kroniskt mycket sjuk, så är det ingen livhotande sjukdom.
Att min pappa mot alla odds verkar slå sin cancer i skallen.
Att en av mina vänners lille son verkar klara kampen mot sin hjärntumör..
Fy fasen vilken fasa, vilken mardröm.
Ger redan till barncancerfonden så ofta jag kan, men skickar nog en extrasumma denna månaden.

Vi får ta vara på våra ungar lite extra tror jag.
Kramen

Svar: Man måste komma ihåg det där, att vara tacksam.Ibland är ett slag i magen kanske det enda rätta för att komma på det.
Yohanna i Las Palmas

2015-02-27 @ 15:43:48
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi lever i en hård och otäck värld, det gäller att ta vara på det fina vi har och stötta varandra!

Svar: Ja! Just detta är så hemskt att det inte går att ta in.
Yohanna i Las Palmas

2015-02-28 @ 22:02:54
Postat av: Freja

Jag menade inte att vara anonym...

Svar: Ha ha det var tur det. Jag blev riktigt rädd ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-02-28 @ 22:03:12
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0