Skrivet den: 2015-12-10 Klockan: 10:31:09

Jag går på pulver



Cuando fui a Suecia durante el verano fui porque mi hermana pequeña se iba a casar y estas cosas no se puede perder. Así que tenía que cómprame un vestido apropiado para ir a una boda que se iba a celebrar en un castillo. 
No cualquier vestido sirve para una cosa así. 

Y como los vestidos, zapatos y bolsos son muchos más baratos en España que en Suecia me puse a buscar aquí antes de irme. 
Pero hizo el fallo principal de imaginarme el vestido perfecto antes de ir a mirar. 
Porque cuales son los probabilidades de encontrar algo perfecto?

Pus bueno, yo lo hice. 

Encontré el vestido perfecto, a un precio perfecto y en la talla perfecto. 
Solo una cosa. 
El color. 
Odio el azul marino. 
Pero bueno. Una ganga así no se puede perder. 

El vestido me quedaba genial. Solo que a lo mejor me quedaría mejor si bajara dos o tres kilillos. Uno debería poder disfrutar de la cena en un vestido así no?

No pasa nada. 
Eso hago yo en un pis paz una vez que llego a Suecia y empiezo a hacer mi rutina diaria con caminatas en el bosque, pensaba yo.  

Claro. Caminaba. Pero también disfrutaba de la comida sueca, los dulces suecos y las vacaciones suecas. A sí que al final me había subido cinco kilos en vez de bajar tres. 
Y faltaba poco para la boda. 

Algo drástico había que hacer. 
Empecé con la dieta de los batidos y sopas en polvo aunque yo no creo en estos dietas tan drásticos. Yo ya lo sé cómo se debe comer para bajar peso. 

Pues, lo de contar cómo era solo beber batidos de polvo os contaré otro día pero la verdad es que al final, el traje me quedaba grande, fue una boda genial, sigo tomándome los batidos y me queda día kilos para llegar a mi peso preferido. 






När jag åkte till Sverige i somras, så åkte jag ju bland annat för att min lillasyster skulle gifta sig. 
Herre jisses vilket bröllop det blev, förresten....
MEN ska man på bröllop, och speciellt ett som firas på slottet, så måste man ju ha doningar efter det. 

Eftersom det nu är jäkligt mycket billigare med både skor, handväskor och festkläder i Spanien än i Sverige, så bestämde jag mig för att försöka hitta något här innan jag åkte. 

Och gjorde kalastabben nummer ett genom att fantisera upp drömklänningen i huvudet innan jag gick ut på klänningsjakt. 
Hur stor är chansen att man ska hitta sin drömklänning på riktigt liksom. Till ett pris man kan betala och i en storlek man kan ha på sig?
Just det!
Inte så stor...

Men jag gjorde det omöjligaste av det omöjliga. 
Jag hittade KLÄNNINGEN med stort K. 
Precis som jag hade tänkt mig. 
I precis min storlek. 
Till ett halva halva-priset på fyndavdelningen. 

Bara ETT fel. 
Fel färg. 
Jag hatar mörkblått. 

Men det var FÖR perfekt för att jag skulle kunna gå förbi denna. Det var till och med så bra att jag kunde köpa en till klänning i rätt färg fast fel modell och fel pris för det beloppet som jag hade tänkt spendera. En klänning till, som jag kunde sy om och ha som reserv - i fall att. 

Till slut så blev bägge klänningarna så bra att det var en stor synd att en av dem inte skulle få komma på bröllop, så jag fick göra som de stora proffsen och köra ett klädbyte i pausen. 
Skitbra blev det. 

I alla fall...
Den perfekta klänningen satt som gjuten på mig. 
Kanske lite FÖR gjuten. 
Den kanske skulle ha suttit snyggare om jag hade haft två-tre kilon mindre på kroppen. Och det kanske skulle vara trevligt om jag faktiskt skulle kunna äta något på bröllopsfesten efteråt. 

Ingen fara tänkte jag. 
Det fixar jag när jag väl ÄR i Sverige. 
Jag har ju lovat att jag ska ha tid att gå ut och gå i skogen varje dag och jag ska ta tag i mitt liv igen och se över mina rutiner och matvanor. 

Ha ha, jo men visst!
Visst blev det så. 
Men det blev också en hel del mys och njut så de där minus tre kilona, jag planerat under sommaren, blev hux flux PLUS fem till slut. 
Så något blev tvunget att göras när bröllopet närmade sig. 

Min syster hade skakat soppor under sommaren när vi varit där och hade uppnått ett fantastiskt resultat. 
Det kunde vi alla se. 
Men gå på pulverdieter, det var ju inget för mig. 
Jag tror inte på sådant. 
Jag kan inte sluta äta. 
Jag VET ju hur det ska gå till när man vill gå ner i vikt långsiktigt. 

Men det blev panik och jag fick krypa till korset och prova. 
Jag körde pulver-shakes och soppor i två veckor innan bröllopet. Och resultatet blev att jag fick gå och hålla upp  klänningen istället under festen. 

Nu har det här inlägget blivit så långt att jag får berätta om hur det gick till med detta pulver och alla för- och nackdelar som jag upplevt med det, en annan dag. Men jag äter fortfarande pulver och har ca tre kilon kvar till målvikten. Och det går bra, mer eller mindre. 
Resten tar vi en annan dag. 


/Y - som har fått krypa till korset och fått tänka om. 


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag testade pulverdiet en gång i tiden och blev så otroligt sjuk av den att jag aldrig vågat testa igen!

Svar: Oj! Blev du sjuk. Hur då? Vad hände?
Yohanna i Las Palmas

2015-12-10 @ 21:01:49
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Testat aldrig mer! och jag testade från o till i flera år? Jag började se att köra mkt kokta rotsaker morötter palsternacka kålrot och potatis till alla mål och sen grönsaker också sallad osv allt vad det innebär? åt vi köttfärssås med spagetti tog jag mkt lite spagetti o resten alla dessa kålrotssaker gick ner ca 20kg på 6 månader alltså ingen fast fix är fortfarande för överviktig men har gått ned trots allt men nu börjar jag inse att jag måste minska portionerna och istället och äta vettigt mellanmål inte skit mellan måltiderna för går man till bords vrålhungrig äter man allt man ser eller hur?
För övrigt tycker jag att du var väldigt fin i klänningen.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket! Jo jag vet att äta rätt är det bästa men är man desperat så gör man desperata saker ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-12-13 @ 03:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0