Skrivet den: 2014-12-31 Klockan: 17:45:25

Här förbereder vi oss för ett nytt år

.....och jag blir VERKLIGEN superimponerad när jag kikar på besöksstatistiken på bloggen och inser att det är jättemånga som kikar in här, dag efter dag, fastän jag skött den jättedåligt på sista tiden.
Tack!




 
I en veckas tid har jag försökt satt mig ner här för att berätta vad det var som hände i jul, vad som fortfarande händer och hur vi har det.
Men det går inte.
Det känns för svårt.
Jag vet inte vart jag ska börja.
 
Det var en släng av super-överdjävlig-"värreänPMS"-4-års-trots-kris.
Jag vet inte vad som utlöste det hela.
Jag vet inte vad det beror på.
Jag vet inte hur jag ska hantera det.
 
Jag har gråtit så mycket.
Hela julen.
Vi har bråkat, skrikit och betett oss hemskt.
Familjen har varit mer slittrad än någonsin och vi har inte ens haft varandra.
Alla har varit involverade och varit ledsna.
Det har blivit FÖR mycket.
Och det känns mig övermäktigt att berätta om det just nu.
 
...kanske lite längre fram

 
Men idag vill jag vara glad(are).
Idag vill jag känna hopp inför en ny tid, ett nytt år, nya oskrivna dagar då man kan göra ALLT bättre och bra.
Hopp!
Det är väl det som nyår är.
 
Så vi laddar upp här inför kvällens familjekalas.
Jag känner ingen stress.......
.....över det organisatoriska.
Det blir som det blir.
Jag är mycket mer orolig och stressad över det familiäriska (4-års-trotset), hur det ska gå.
Det får väl bli som det blir med det också.
Idag vill jag sitta ner med god mat och sällskap, glittra med ögonen och känna FRID.
 
Och detsamma önskar jag er också.
Frid.
Frid i hjärta och sinne.
Och hopp inför 2015.




 
 
GOTT NYTT 2015!
jag återkommer....
 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Gott Nytt år och ett Gott Nytt slut!
Hoppas din kväll blir bra med mat och mys efter allt kaos.
Tack för en blogg som jag läser med glädje och behållning då jag alltid längtar till GC.

2014-12-31 @ 23:13:09
Postat av: Freja

Nu vet jag ju inte vad som hände, men vi hade perioder med dottern när jag tänkte att det här kommer inte att gå, vi kommer aldrig att klara det. Hon skrek, slogs, smällde igen dörrar. Hon hade ett ilskaskrik som skar genom kött och ben, och hon visste precis var hon skulle slå för att det skulle göra extra ont. Som att skalla mig i hakan underifrån, eller boxa mig på strupen... Envis, stark, med helt egen syn på vad som gällde och vad som var viktigt. I perioder var det tuffare, sen lugnare, sen tuffare igen. Jag har faktiskt inga råd eller tips, mer än att du ska härda ut. Diskutera med båda barnen när det är lugnare perioder, och släpp efter ibland på mindre viktiga saker, så hon känner att hon får vara med och påverka. Nu är min dotter 14 och helt fantastisk, så det finns hopp!

2015-01-01 @ 01:27:26
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Freja

Gott nytt år! glömde...

2015-01-01 @ 01:27:44
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: eeva-maija k dannebrant

Gott Nytt År, meila mig gärna, har några bra artiklar till dig som hjälpt oss att få livet åter!!!

2015-01-01 @ 12:18:23
Postat av: Lena

Önskar dig av hela mitt hjärta att Du får ett härligt , bra , roligt och lugnare 2015! Skickar styrka och kraft att du skall orka utan att få bli sådär ledsen så det gör ont i en . Och du kom ihåg det är ok att tycka lite synd om sig. Heja dig och se fram emot att ljuset kommer och kära dottern blir äldre ( och förhoppningsvis mognare....) Kram från ett grått Örebro som hade ett fantastiskt fyrverkeri igår för att inleda 750 års firandet! / Lena

2015-01-01 @ 18:46:35
Postat av: Lisbeth

Gott Nytt År Yohanna!
Hoppas att det blev en skapligt lugn nyår för er.
Önskar att jag kunde skicka lite kraft, styrka och energi till dig, för man känner sig så ensam när det krånglar med ungarna. Jag tror och hoppas att året som kommer blir lättare, Lillskatten blir ju äldre och trotsåldrarna brukar ju oftast gå i perioder. Det är inte alltid lätt att jobba åt samma håll som föräldrar, men man får försöka..
Inga råd har jag, bara en varm önskan om att det ska bli lite lugnare.
Kramar

2015-01-01 @ 19:42:07
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Gott Nytt År Yohanna!
Hoppas att det blev en skapligt lugn nyår för er.
Önskar att jag kunde skicka lite kraft, styrka och energi till dig, för man känner sig så ensam när det krånglar med ungarna. Jag tror och hoppas att året som kommer blir lättare, Lillskatten blir ju äldre och trotsåldrarna brukar ju oftast gå i perioder. Det är inte alltid lätt att jobba åt samma håll som föräldrar, men man får försöka..
Inga råd har jag, bara en varm önskan om att det ska bli lite lugnare.
Kramar

2015-01-01 @ 19:42:08
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Hyrestanten

Jag hoppas att du hittar någon du kan få tala med om de här bekymren. Barn är barn och periodvis kan det vara fruktansvärt arbetsamt med det viktiga är ju att du får hjälp och stöd så du inte hela tiden känner det som ett misslyckande. Jag skulle önska att jag hade något bättre råd att komma med men tror och hoppas att ni har tillgång till kurator/ psykolog eller liknande. Önskar dig ett Gott Nytt 2015!

Postat av: AnneliH

Gott Nytt 2015 till hela familjen <3

2015-01-02 @ 14:07:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0