Skrivet den: 2013-09-28 Klockan: 00:55:10

Här blev det då äntligen helg

....även om jag trodde att jag skulle dö där en smula när veckohandlingen fortfarande återstod och jag redan var färdig att kasta in handduken. 
Men man klarar mer än vad man tror....
....veckohandling till exempel. 






Ha ha jag är ett prektexempel på uttrycket "det går aldrig som man tänkt sig". 
Jag skulle ju ha en "lugn" jobbfri fredag. 
Så blev det INTE. 
Det kunde jag ju haft mina föraningar om. 
Jag känner ju mitt liv. 

När det var dags att gå och hämta ungarna i skola, klockan ett hade jag inte duschat och knappt ätit frukost. Det kom saker emellan. Och tiden rinner iväg. 

Vi hade bestämt att vi skulle åka till sommarstugan i helgen och ingen ville väl egentligen verka klen och avstyra det hela. Men när vi väl kom till skott och talade ut, så kändes det faktiskt bäst att ställa in sol&bad denna helg och bara vara hemma och lulla. 

Det kändes så himla skönt när vi kom fram till det beslutet. Aldrig hade jag väl trott att jag nån gång skulle komma att välja hemma-lull framför stranden, men man får inse sina begränsningar. 
Och det kändes verkligen som den där lättade stenen i magen eller hur det nu är. 

Så nu sitter vi i soffan, och jag trodde verkligen att jag skulle somna här, men vi har sett på en HEL film: the impossible. Och den höll man sig verkligen vaken till. Och det är stor chans att den kommer att hålla mig vaken i natt också. I huvudet

Får recensera den i morgon. För då ska jag ju inte göra någonting.....har jag tänkt. 
Jag vet ju hur det brukar gå. 






Men nu är det dags att gå och knoppa här, efter en klassisk fredagskväll: fredagsmys, fak-tattoos, pizza i soffan, öl och en film. Kan det bli mer Svensson?

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Midnatt i Virginia. Såå glad att du följde mitt
råd. :) Änte skönt å va´ hemma och göra ingenting - eller bara det man vill?
(Svensson var inte så dum)

Väntar på recension av filmen du såg.

Svar: Ja nu har vi det lugnt och skönt här i hemmet. Det blev bäst så.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-28 @ 06:02:07
Postat av: Mor o Far

Det var väl föräldrarna som förstörde dina invanda rutiner, dom måste ju få prata av sig ibland. Tack för att du tog dig tid. Puss på dig.

Svar: För föräldrarna har jag alltid tid. Detta var banken och tv- killen som tog oplanerat mycket tid.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-28 @ 16:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0