Skrivet den: 2013-05-20 Klockan: 13:32:47

Måndagslista med TOMhet

.....för det är så det känns i dag nu när allt mello-jippo är slut. Som en bubbla som spricker......poff.
Borta.....
Och lite extra sorgligt känns det ju att det inte gick så bra för Sverige och den super-klistriga-på-hjärnan-låten You.
 
Vad ska man hitta på nu för skoj?
 
 
 
 
Visserligen tog jag tillfället i akt i går eftermiddag och låste in mig i sängkammaren med den bärbara och VÄRLDENS högsta tvättberg. Tittade igen på ESC-reprisen och fick se alla saker som jag missade i lördags och det som Spanien inte sände samt ÄNTLIGEN få in alla kläder i skåp och lådor samt lite rensning.
Man kan inte bo i ett tvättbergskaos.
Man får kaos i hjärnan...
 
Helgen var annars väldigt bra.
Hemma, plocka, städa, umgås....ja inget speciellt.
Nu tror jag att vi är redo för en sommarstugehelg igen - sommar, sol och bad. Det känns som det är dags.
Speciellt som vädret i Las Palmas påminner allt för mycket om en svensk sommar: solglimtar och runt 20 grader, men molnigt, molnligt molning. Och så ett par regnstänk lite då och då så man håller sig på alerten med paraplyerna ;)
 
 
(helgen på instagram - yohannailaspalmas)
 
 
Men idag är det en typisk måndag: trött, litte deppig, ungarna ville inte gå upp ur sängen, vi kom sent till skolan, ingen aning om vad jag ska göra till lunch och allmänt seeeeeeg.
Jag som brukar vara så pepp inför en ny vecka med nya möjligheter.
 
 
 
Bäst att ta en lista för att komma i rätt spår:
 
- att jag fick en sån fin blombukett av Älsklingen i fredags.
Helt överaskandes.
Och en alldeles ny sort.
Och förståss att de fortfarande är fina. Sånt kan vara trixigt.
 
- att lördagskvällen var så trevlig med allt eurovisions-kalas.
 
- att jag fick vikt alla kläder i tvätthögen igår.
 
- att jag fick se på ESC-reprisen igår.
 
- att Irma har flyttat till sitt rum och sover bra där. Visserligen känns det tomt inne hos oss och jag har fått viss separationsångest. Men jag hyser god förhoppning om att jag ska komma till mig så småningom och vänja mig ;)
 
- att jag har lust att åka till sommarstugan nästa helg.
 
Så.
Då försöker jag ta tag i den här veckan också och komma till skott med klippning av herrarna i huset och få provade alla sommarkläder inför semestern.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Skönt att läsa din gladlista, jag hade inte ork att göra någon själv idag...

Svar: Det kommer fler måndagar......har jag hört ;) Har varit inne och läst din braiga sammanställning av finalen. Kul!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-20 @ 18:07:00
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Mor o Far

Ja du har förtjänat lite bad o sol nu, man måste unna sig det ibland. Puss o Kram från regniga Sverige.

Svar: Lite sol och bad tror jag allt att det får bli nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-20 @ 21:19:29
Postat av: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Men härligt att bli påmind om bra-saker ibland:)
Kram kram!

Svar: Ja det är viktigt att komma ihåg dem så här på en måndag. Inte allt är trist ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-20 @ 21:36:28
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Linda

Härligt att se att fler än jag har tvätt a la mounteverest style ;)
Bra idé med en lycklig över-lista !! Man har ju mycket att vara tacksam och lycklig över!
Bra jobbat med vikten!! Jag skulle behöva göra en liknande satsning! Ska till Torrevieja på semester om några veckor och där finns det ju ingen vass att gömma sig i när man ska bada ;)

Tack för inblicken i ditt spanienliv :)
Kram Linda

Svar: Tack så mycket för all pepp. Nej i Torrevieja finns det ingen vass av vad jag hört ;) Å andra sidan så ha de desto mer gott vin och gott att smaska på så det är ingen ide att tappa några kilon innan dess ;) Men lycka till ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-20 @ 22:15:49
URL: http://www.vardagensguldkorn.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0