Skrivet den: 2013-05-02 Klockan: 00:45:54

Här gick den helgdagen

...och så kan man lägga Valborgsfirande och första-maj-helgdag till handlingarna.
Poff som vanligt.
 
Dagen var underbart slapp och skön ÄVEN fast bägge skitungarna har varit sjuka och vi har varit innomhus i pyjamas hela dagen.
 
(gårdagen och dagen på instagram - yohannailaspalmas)
Valborg med sjukstuga och valborgsfirande för MIN del medans de övriga var hemma.
 
1:a maj med morgonrunda, mysdag, matlagning, middagssovning och blomstervård.
 
 
Så kom jag då iväg på Valborgsfirande med LasPalmas-svenskarna vid engelska kyrkan här i stan. Himla mysigt och trevligt men väldigt "KONSTIGT" ;)
 
Först och främst var det konstigt att gå iväg ensam på en familjetillställning UTAN mina bihang. De sitter ju nästan klistrade på mig 24 timmar om dygnet så jag är liksom inte van att vara själv.
Och framför allt inte van att inte behöva ha ögon i nacken och inte kunna föra en normal konversation utan att bli avbruten ;)
Men jag vande mig snabbt och passade på att njuta av fulla muggar.
 
För det andra så var det konstigt att komma ihop sig med en bunt människor som talade svenska och betedde sig så svenskt att det NÄSTAN kändes som man var i Sverige. Det var grillning MED marinader, allsång ur häften, tipspromenad och kaffetermosar så långt ögat nådde.
Bara regnet som fattades så hade det varit PRECIS som i Sverige ;)
SÅ himla synd att inte Familjen Kaos kunde vara komplett och uppleva tillsammans.
Men men, bättre att de var hemma.
 
Guldklimpen har varit sjuk med nästan 40 graders feber sen i lördags och en hosta som låter så det knottrar sig på armarna. Idag var han dock feberfri men nu har Lillskatten tagit över.
Det blir ju lätt så i en familj.
Bara nu JAG klarar mig från detta.
Och att Lillskatten blir så pass kurrant att vi kan åka till sommarstugan i helgen.
 
Men Valborgsfirande var det.
Antar att några bilder är på sin plats ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och jag vann INTE ETT SMACK.
Precis som hemma i Sverige.
 
Ja så går det till här ;)
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad trevligt det ser ut :) Hoppas barnen kryar på sig och att ni kommer iväg till stugan. Ha en bra dag!

Svar: Det var SÅ trevligt och jag är SÅ nöjd att jag gick, även fast jag fick gå själv.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-02 @ 06:49:49
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Såg riktigt trevligt ut det där.
Hoppas ni alla snart får vara friska. Kram

Svar: Vi är på god väg, men jag ska inte ropa hej ÄN ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-02 @ 11:04:57
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Mor o Far

Va mysigt, kul att du gick dit själv. Hoppas att det inte var vi som smittade barnen, men det var det säkert om dom hostar. Du får ta med fam. nästa år, ni kan ju göra det till en tradition. Ses i morgon KRAM

Svar: Låter konstigt att de skulle bli sjuka 2 veckor efter att ni åkt, men JA, det låter som samma hosta :(
Yohanna i Las Palmas

2013-05-02 @ 16:49:07
Postat av: Malin Aurora

Åh så mysigt det ser ut!

Svar: Ja då, vi har det så mysigt.....NÄSTAN jämt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-04 @ 11:56:45
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0