Skrivet den: 2013-03-21 Klockan: 23:52:11

Här närmar sig påsken

...och man märker att Spanien är ett religiöst och katolskt land med traditioner runt påsken som handlar mer om Jesus än om påskkärringar ;)
 
Vi har varit i väg och köpt födelsedagspresenter till Guldklimpens födelsedag på lördag, till kompisens födelsedagskalas på onsdag och till väninnans sons kalas i slutet på april.
Jag spenderar mer pengar på födelsedagspresenter än på vad jag lägger på toalettpapper.
Inte rätt proportioner enligt mig...
 
Naturligtvis åkte vi till mitt favvo-shoppingcenter: Las Arenas och där hade man plockat fram stora PÅSK-arsenalen med påskpynt. Dvs Jesus på korset i allehanda kreationer.
 
 
 
 
 
 
 
Mycket fascinerande och troligtvis det enda religiösa vi får se under denna påsk eftersom vi åker till sommarstugan just när de släpar ut alla Jesusstatyer ur kyrkorna och tar en sväng med dem runt i Las Palmas.
 
Ett år så ska jag banne mig vara kvar i stan och titta på alla processioner. Men nu vill vi ha frisk luft och sol på våra vita ben.
Hela familjen.
 
Mycket fascinerande att titta på allt detta religiösa ända tills jag hittade ett stånd med mobiltelefonskal som glittare värre än de engelska kronjuvelerna.
DÅ blev jag fascinerad.
Men det var bara till nya mobiltelefoner och inte till min gamla trasa ;) Annars hade jag klämt till på en kronjuvels-utstyrsel till min mobiltelefon.
 
 
 
Å så var det fredag igen.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

WOW !!! Vad kostar dessa juveler??? Såg ju hur läckra ut som helst :)
fredagskram

Svar: Ja det var ju det, jag frågade inte om priset. De passade ju inte till min telefon ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-22 @ 22:07:24
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Fnulan

Men här stod lite =)

Svar: Ja lite har jag skrivit om det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-25 @ 22:31:44
URL: http://www.femme.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0