Skrivet den: 2013-03-14 Klockan: 12:11:00

Här bedrog snålheten visheten igen

 ...när jag igår gjorde slag i saken och beställde klipptid hos den nya, lokala, hårfrisörskan som annonserat om klippning för SEX euro utanför på väggen på sin salong.
 
 
 (livet-pågår-biler på instagram - yohannailaspalmas) 
 
 
 
Jag har sedan MÅNGA år tillbaka gått hos en annan lokal hårfrisörka här och nästan alltid gått därifrån nöjd. Ja ja, jag går ALDRIG ifrån en hårsalong och är nöjd. Det kommer lite senare, ett par dagar efter, när man fått hålla på hemma och fixa och trixa lite.
Men över lag så har jag alltid blivit nöjd där.
 
ÄNDÅ ska jag hålla på och prova nya frisörer.
Ni vet, gräset är alltid grönare....
Men det är ju aldrig det.
Jag kommer alltid tillbaka till min gamla hårfrisörska. Krypandes med svansen mellan benen och frågandes om hjälp ur en knivig situation som en dålig klippning.
 
Alltså, det är inte själva klippningen som jag är speciellt o-nöjd med. För sanning att säja så klippte hon inte speciellt mycket alls. Jag satt och väntade på min tur där i 40 minuter och sedan klippte hon mig mellan två färgningar på 5 röda.
Och tog betalt: TOLV euro.
Min gamla hårfrisörska tar TIO, så detta blev ju inte alls så billigt som jag tänkt mig.
 
Det heter att priset på en klippning är 6 euro. Sedan tar de extra betalt för att tvätta, att ha i hårinpackning, att bli fönad och att få i styling i håret. Något som de inte berättar förens i efterhand när man blir misstänksam om priset.
 
Vill du att jag blåser håret?
Ja, tack.
alt.
Vill du att jag blåse håret för 6 euro?
Nej tack, då gör jag det själv hemma.
Något som hos min gamla hårfrisörska ingår, PLUS en superskön massage under tvättning ;) Det är ju därför man går till hårfrillan. Massage och skvallertidningar ;)
 
Och så klippningen ja. DET hon klippte nu.
Först så klippte hon inte igenom HELA håret. Så klippte hon inte som jag sa. Och då är det halvklippt på bara en såda på många ställen. Plus att hon klippte av allt mitt nackhår (på tjocken inte på längden) som jag sparat ut och skulle ha tjockt och långt. På ENA sidan bara. Hmmmmm.
 
Och ÄNDÅ hade jag med skitungarnas rittavla och förklarade med.
 
 
 
 
 
Ja. Det blir nog INTE att gå dit igen.
Inte så att jag klagar på direkten a´la spanskt manér. Utan jag är mer så att jag sväljer ilskan och går därifrån och ALDRIG kommer tillbaka mera, a´la svenskt manér.
Men sån är ju jag.
 
Frågan är bara om jag ska lägga ut mer pengar på att gå tillbaka till min gamla frisörska och be om justering. Eller om jag ska bita i det sura äpplet och lära mig min läxa.
Vi ska ju trotts allt på bröllop på lördag och då vill man ju vara fin.
Får se hur hemma-stylingen går idag...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, jag har haft samma frissa i ... ja, jag minns inte ens hur många år..? Jo, förresten sedan 2000. Och så hon var mammaledig var jag henne trogen och gick helt sonika inte till någon frissa, så hon hade lite att "bita i" då hon kom tillbaka ifrån mammaledigheten. :) Ska jag vara ärlig så skulle jag inte VÅGA gå till någon annnan, ändå så är jag sån att jag sätter mig i stolen och säger till henne: "Gör vad du vill, jag litar på dig!" Men kanske beror det på att vi lärt känna varanda så pass att jag vet att vi har samma tycke och smak *smile* Men ibland klipper hon lite och ibland mycket, och jag blir ALLTID nöjd!!! Men...smakar det så kostar det ju så klart ... 480 kr fattigare blir jag, men som tur är så behöver jag inte klippa mig oftare än var 12:e vecka, så det tycker jag att jag är VÄRD!
kram kram

Svar: Nej jag tror att jag inte ska byta mer ha ha. TROR att jag har lärt mig en läxa nu. Ännu en gång.... ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 18:21:10
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Bertil

Där är inget fel på frissan. Säg till ”gubben”att han skall vara stolt över att ha en sån dam vid sin sida när ni skall på bröllop ;)

//Bertil

Svar: Oj tackar tackar. Det ska jag hälsa honom ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-15 @ 19:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0