Skrivet den: 2013-06-21 Klockan: 00:48:43

Sammanställning av Real Life - Sjuk

Ha ha det var ju jäkligt skrattretande att när jag skrev att Lillskatten och jag var som nya efter en alvedon och en natts svettande sömn >>>, så blev jag sjukare än någonsin (en karl-förkylning) och Lillskatten är fortfarande klen efter helgens feberdyningar.
Man ska inte ropa hej...
 
Så veckans Real Life >>> har verkligen varit passande för just denna veckan.
 
 
 
 
Lugn bara lugna.
Det är inget allvarligt.
Bara en vanlig förkylning ;)
Efter helgens feber så kom det en förkyldning på posten EFTERÅT. Det kändes konstigt. Brukar man inte få feber UNDER förkylningen och inte innan?
Ja ja, nu är det så i alla fall, men vilken jäkla förkylning. Länge sedan jag var så illa därann med snoret och hostan.
 
I dag har jag varit helt "out of order" och legat i soffan på eftermiddagen. Det FÅR man göra när man är sjuk. ÄVEN om det är "torsdag from hell".
Det är kanske ännu bättre att gör det då, för då bryr man sig inte så mycket om,  om ungarna håller på att bråka hela tiden och normalt sett skulle ha gått en på nerverna.
Man bara bidar sin tid i soffan ;)
 
 
 
 
Men nu skulle vi inte tala om mig och min förkylning, även om det nog inte finns något intressantare att tala om när man själv är sjuk ;)
Utan vi ska kika på de två modiga som har berättat om hur det är att vara sjuk:
 
 
- Wildrose som erkänner att hon blir som en bebis när hon är sjuk; gråter mycket och tror att hon ska dö.
Hennes taktik är att lägga sig på soffan och överleva.
Just precis vad jag har sysslat med själv idag ;)
 
- Freja berättar om en sak som även jag känner igen och som är så förbenat irriterande. Att när man är frisk och har så mycket att göra, kan tanken på att det skulle faktiskt vara skönt och få vara lite sjuk och få ligga lite i sängen och ta igen sig och bli ompysslad, komma upp i huvudet på mig.
Dumt!
För när man väl ÄR sjuk och ligger där i sin säng så kan man inte alls njuta av det som man hade tänkt.
Allt är bara ......sjukt.
Och så berättar hon om sin underbara reservpappa som tog hand om henne när hon var sjuk.
Härligt!
 
Roligare än så här blir det inte idag för nu måste jag gå och ta en alvedon, poffa lite näs-sprey och krypa ner i sängen. I morgon är sista skoldagen, sista morgonrundan med barnvagnen (OM jag nu ska köra ut mig på en sådan, idag hoppade jag den) och MIDSOMMARAFTON i Sverige.
Jag kommer att vara SÅ avundsjuk ;)
 
Tack Freja & Wildrose för att ni så generöst delat med er av något som egentligen är ganska så deprimerande att tala om.
 
/Y
 
PS Glad midsommar får jag väl önska då......om det ska vara på det viset ;) DS

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Fy, krya fort!! Hoppas du får en magisk misommarafton!! Kram=)

Svar: Tackar! Fast vi kommer att fira i helgen. I dag är det bara skolavslutning. En UNDERBAR midsommar önskas tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-21 @ 09:37:58
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Bra sammanställning som vanligt!

Svar: Tackar!
Yohanna i Las Palmas

2013-06-21 @ 22:31:26
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0