Skrivet den: 2013-06-18 Klockan: 00:31:43

Real Life - Sjuk

Ja det var väl inte helt otippat att veckans Real Life skulle handla om att vara sjuk. Det har ju varit sjuka skrivet med STORA bokstäver över helgen som var, så nu känner jag mig inspirerad ;)
 
Men det ska inte bli det där träliga sjukdoms-krämpor-gnället som det lätt bli när man varit sjuk och vill jämföra sina krämpor med alla andras ;)
Nej det blir en minneskänsla från förr.
 
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
 
Jag har aldrig behövt att ligga på sjukhus (på grund av sjukdom) peppar peppar ska väll tilläggas här, så att vara sjuk har aldrig varit förknippat med något allvarligt.....för mig.
Och tills Guldklimpen blev inlagd, via akuten, här för några år sedan >>> och tills jag fick ligga på spanskt BB, så hade jag även en ganska trevlig inställning till sjukhus och akut.
Nu är det mer panikkänslor som gäller om jag måste tänka på dem....men men.
 
Jag kan inte komma ihåg att jag var sjuk speciellt ofta när jag var barn, inte mer än någon annan. Minnet KAN svika, det har ju trotts allt gått ett par år. Och så kan det vara att det man minns från det man var barn kanske inte riktigt jämt är HELA sanningen. Sånt har hänt förrut ;)
 
Men jag kommer ihåg att när vi var barn och var sjuka så var det alltid en speciell procedur hemma hos oss. Nästan som lite fest.
Eller fest och fest, vi hade våra traditioner och det var TREVLIGA sådana.
Man skulle få känna sig lite speciell när man var sjuk.
Lite uppassad, ompysslad.
 
Vanligtvis hade man ju, om man nu är jag och för det mesta blir sjuk på de MINST passande dagarna, missat någon trevlig aktivitet som man sett fram emot länge...
 
Men den dagen då vi var sjuka, då vädrade mamma ur rummet, bäddade fint i sängen och slätade till lakanen så det nästan inte gick att krypa ner i dem igen.
Jo vi vädrade och bäddade ÄVEN när vi inte var sjuka men då fick man ju göra det själv.
Inte lika hög lyx-faktor på det då ;)
 
Så brukade vi få upp ett glas saft och ett fat med skurna äpplebitar att ha på nattygsbordet.
Fick man inte det ja då var det FEL.
Även om man hade halsfluss, och INTE kunde äta eller dricka en droppe, så skulle de finnas där.
 
Tänk att min mamma pysslade så, fastän vi var TRE systrar och hon jobbade.
Det saknar jag, att jag inte gjort något sådan tradition för mina barn.
.....än.
Tiden är inte förbi än.
Det är trevligt att tänka tillbaka på sådana minnen.
Fastän det handlar om sjuka.
 
 
 Nu undrar jag:
- hur är det att vara sjuk för dig?
- har du något TREVLIGT sjukdomsminne?
- någon trevlig ritual, tradition, något du unnar dig osv?
- hur kan man göra att det blir lite trevligare att vara sjuk?
- och är det bara jag som får en speciell doft i näsan och smak i munnen när jag är sjuk?
 
Skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få se hur det går till när man är sjuka runt omkring ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Jaså kommer det en utmaning!? Då måste jag ju vara på! :)

Svar: Klart att du ska!
Yohanna i Las Palmas

2013-06-18 @ 15:46:35
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Freja

Hua, den blir svår. Jag försöker komma på nått som inte blir allt för deprimerande....

Svar: Ja jag fick också fundera på den för att få den i rätt stämning.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-18 @ 22:28:05
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag!
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/06/20/ett-sjukt-real-life-2/

Svar: Jättemycket bra tänkt. Och vilken reservpappa, vad underbart.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-20 @ 19:22:05
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0