Skrivet den: 2013-06-04 Klockan: 14:55:29

Real Life - Lycka

Igår så skulle vi ut på stan för att inhandla jobbar-tennis-pjuck till Älsklingen. Bäst att passa på nu när bredvidgången har sommaruppehåll men sommarlovet med sommarstugeåkande inte har börjat än.
Och naturligtvis bäst att passa på INNAN hans gamla jobbar-tennis-pjucks helt gått upp i limningen.
 
Naturligtvis gick vi in i en annan affär också.
Och NATURLIGTVIS kom vi hem med lite annat också ;)
Och idag när jag packat upp och tittat på vad jag kom hem med så har jag känt mig så förfärligt barnsligt lycklig. Lycklig över en väska för 15 euro, en t-shirt för 2,5 euro och en bikini för 5 euro.
Dyrare än så shoppar inte jag nu-för-tiden.
 
Och veckans tema för Real Life tänkte jag skulle bli just det, lycka och vad som gör oss lyckliga.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
 
 
I söndags när vi satt och åt frukost på uteplatsen i sommarstugan, jag och Älsklingen, skitungarna var klara och hade stuckit ut för att leka, så kände jag helt plötsligt en så överväldigande lycka när jag såg solen skina från en klarblå himmel. Inte för att vi skulle kunna gå till stranden då efter att ha haft två dagars molnighet. Inte för att jag skulle bli brun.....eller hrmmm ja kräftröd då om det ska vara sanningsenligt ;)
Utan bara lycka över att se sol och ljus.
 
Men när jag försökte att förklara känslan för Älsklingen så visade det sig att hans känsla för solen INTE alls var samma som min. För honom innebar sol, värme. Och värme att han skulle svettas och bli trött. Sol i hans liv var inte alls förknippad med den lyckokänslan som jag får när jag ser en solglimt.
Troligtvis på grund av vart vi vuxit upp och vår solvana.
Konstigt att det kan vara så olika.
 
För ett par dagar sedan fick jag ett mail från en kompis som precis brutit upp från ett långt förhållande och flyttat själv.
- Jag är inte lycklig, skrev hon och jag började då fundera på detta med lycka.
Är jag lycklig?
 
Om jag tittar på mitt liv och de känslor som jag har under vardagen, alla dagar i veckan, alla veckor som går, så skulle jag väl inte påstå att jag är speciellt lycklig. Jag är ganska så ofta arg, irriterad för det mesta och går och smågnäller mest för gämnan.
(Huvaligen vad det där lät som jag var en riktigt TRÅKIG person.)
 
Om man sätter lyckoribban på den där känslan som kommer över en ibland, när man känner att man är riktigt lycklig, ja då är jag väl inte lycklig.
Men tror jag verkligen att, att vara lycklig är att känna den där lyckokänslan HELA TIDEN?
Jag tror nog INTE det.
Jag tror att vardagslycka är någonting annat och DET tror jag att jag har. Jag är ganska så nöjd med mitt liv, TROTS att jag är arg, irriterad och gnäller. Det är ju bara på små saker, de små pusselbitarna i livet. De riktigt stora pusselbitarna, de viktiga, de gnäller jag ganska så sällan över, eller har i alla fall planer på att ändra inom kort.
 
Och det gör att jag får de där överväldigande lycko-stunderna ibland. Ibland av ingenting. DET är nog att vara lycklig.
 
 
Vad är lycka?
- är du lycklig?
- känner du lycka mest hela tiden eller får du sånna där små ögonblick av lycka?
- vad gör dig lycklig? Vardagslycklig alt. viktig-lycka.
- hur känns det att vara lycklig samt O-lycklig?
 
Skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få se hur det står till med lyckligheten ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

HA! Jag hann den här gången! Lycka är det! :D
Kram
http://www.bettans-place.blogspot.se/2013/06/lycka.html

Svar: Ja DET måste vara äkta lycka. Att hinna med ett Real Life ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-04 @ 19:42:10
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: Freja

Jag tar och funderar på den, den känns extra viktig för mig just nu!

Svar: Ja jag tänkte på det efter att jag skrivit detta och var inne och läste din måndagslista.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-04 @ 20:51:55
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Nu är jag med igen :)
http://ansibecki.blogspot.se/2013/06/real-life-lycka.html

Svar: Jag har varit inne och kikat och läst....och begrunnat.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-04 @ 20:56:08
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Mor o Far

Lycka är att ha två härliga barnbarn.

Svar: Ja DET måste vara lycka ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-04 @ 21:27:21
Postat av: Preciosa

Skickar ett bidrag om LYCKA :-)
Hoppas rätt avsnitt kommer med!
Kram P ♥

Svar: Så kul. Jag har varit inne och kikat.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-05 @ 20:38:06
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Preciosa

Ja och så länken då :-D
http://www.spanienblogg.se/preciosa/2013/06/05/onsdag-5-juni-sol-24-gr-%e2%98%bc%e2%99%a3%e2%98%bc%e2%99%a3%e2%98%bc/#respond
Funkar det inte får ni gå in på bloggen....
P ♥

Svar: Ingen fara, jag kollar upp den innan jag lägger ut.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-05 @ 20:39:52
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Freja

Här kommer mitt lyckobidrag!
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/06/06/jag-gillar-ett-lyckligt-real-life/

Svar: Tack så mycket och härligt att du orkade vara med.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 20:35:19
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Gardenhouse

Jag är med!
Det var länge sedan...
Tack som påminner ;)
Kram Sussi

Svar: Så roligt att du är med igen. Ja jag försöker att påminna när jag hinner ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-06 @ 23:25:33
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0