Skrivet den: 2013-06-19 Klockan: 00:55:31

Här var vi ju på SPA

...det var ett tag sedan men tiden springer ju så jäklaranamma så jag hinner ju inte med att berätta om det vi är med om.
 
Det var....
....låt se.
Inte i helgen som var för då var vi sjuka.
Förr-förrra helgen ja >>>.
 
 
 
 
En arbetskamrat till Älsklingen gav ett spapaket till alla kollegorna i den arbetsgruppen som de är i, i julklapp.
Ja titta inte på mig. Jag vet heller inte vad det är för sorts person som ger sådana här lyxpaket till sina arbetskamrater. Men vi var glada i alla fall.
Och det bestämdes raskt att vi skulle åka alla fyra par tillsammans. OCH äta lunch ute efteråt.
Jo man tackar ja. En hel lördag tillsammans i lyxens tecken.
Inte varje år det händer.
Eller varje liv..... ;)
 
Jag kom dit med kameran i högsta hugg OCH nyladdade batterier till den. Det var att ha tänkt till INNAN förstår ni ;)
Här skulle dokumenteras och skrytas på både blogg, fejja och instagram.
Vad!
FotoFÖRBUD i hela spa:t.
Det kan jag ju visseligen förstå. Vem vill bli fotad i badkläder och utlagd "vem vet var" av "vem vet vem".
Men, med mina bilder gick det ju åt skogen.
 
 
 
 
Så ni får helt enkelt titta på deras foton på hemsidan >>>
 
 
 
 
I alla fall.
SPA:t bestog av ett antal olika rum/grottor med olika teman som man skulle följa i en viss ordning.
 
 
 
Först var det ett rosa rum med salt från Himalaya. Man satt på saltbänkar och skulle spreta med fötterna i något som såg ut som grovsalt.
 
Sedan gick vi in i ett rum som såg ut som en livmoder med vattensängar att lägga sig i och slappna av medans man lyssnade på avslappnande musik.
 
Så var det in i en ångbastu som luktade eukalyptus där man kunde svalka av sig med en slang kallt vatten.
 
En till ångbastu, lite större, lite lättare att andas i med lukt av citron.
 
Så skulle man lägga sig i ett annat rum som såg ut som innuti en vulkan. På träbrittsar som man kunde vända uppåt så man låg med fötterna upp mot taket. Där somnade jag ;)
 
Nästa anhalt var en JÄTTEsalt bassäng som man skulle flyta i. Jisses vad svårt det var att komma ner i den, fötterna ville liksom flyta upp. Och jisses vad det sved i alla sår som jag hade på fingertopparna och där jag just depilerat mig ;)
Härligt att flyta.
Tills det började svida i ansiktet och om läpparna.
 
Sedan bar det av till andra änden av spa:t där det liksom var en enda stor grotta där solljuset sken in. Flera olika anhalter var det här bland annat en SVINkall bassäng med små kullerstenar att gå omkring på, en vägg med varmt vatten att luta sig mot, en grotta där det regnade och en ingång till kylskåpet som jag inte fattade vad det var till för, förrens senare.
 
Näst sista behandlingen var en vanlig varm torr bastu som man skulle alternera med att gå in i kylskåpet då. Och nu fattade jag vad det var till för. Det var som en grotta av snö och is med olika labyrinter att svalka av sig i efter den varma bastun.
 
Och allra sist så gick vi upp till ett speciellt poolområde för spa:t där det fanns olika utomhuspooler att bada i och solsängar att sola på.
 
I början av detta klipp så går de igenom de olika rummen/grottorna som SPA:t består av:
 
 
 
Poolområdet allra sist var egentligen det härligaste på hela rundan, och där hade jag velat att stanna läääääänge. Men då var vi så hungriga att vi bara lyckades sola en halvtimme innan vi schasade iväg oss själva mot lunchen.
Ska man dit igen (man vet ju aldrig vilket lotteri som man kan ha tur med) så är det att rekommendera att ta med sig en smörgås i morgonrocksfickan. För jag antar att det är svindyrt att äta något där.
 
Fast jag antar också att det är lika förbjudet med smörgåsar i morgonrocksfickorna som det är med kameror där.
Det brukar ju vara så på lyxiga dyra ställen.
 
Men på vägen ut så slet jag fram kameran och fick ett par bilder så....
...håll i hatten vilket ställe ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så åkte vi iväg och åt en jättetrevlig lunch och kom hem alldeles för sent mot vad vi hade tänkt.
Och jag som skulle ut på galej med tjejerna på kvällen fick bråttom.
Fast efter en sån här dag så hade galejet lite svårt att sticka ut. Det blev lite grått mot vad jag varit med om tidigare under dagen.
 
Lyx!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

vad mysigt det såg ut :) Precis vad man behöver ibland. Kram

Svar: Ja det var SÅ härligt. Men un blev vardagen så grå igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-19 @ 10:20:27
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: AnneliH

Härligt! Tack för att du förklarade hur det ser ut där inne.Vi gått förbi där måånga gånger och önskat att man kunde gå in. Ser väldigt lyxigt och fint ut.

Svar: Ja visst ser det lyxigt ut innefrån. Jag vill komma IN och se rummen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-19 @ 13:56:41
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0