Skrivet den: 2013-01-28 Klockan: 23:44:26

Här vare kartonger

....för tänk att det roligaste brukar ju i alla fall vara kartongen.
Bästa och billigaste leksaken ever.
 
 
 
 
Jag kommer ihåg när vi var små och mina föräldrar köpte ny byrå till sin sängkammare. Den kom i en STOR katong, inget Ikea-tjaffs här med platta paket och att montera själv. Nej en hel, stor kartong kom den färdigmonterade byrån i.
Och vi systrar blev helförälskade i lådan.
 
Min far karvade ut fönster och en dörr i den med och under LÅNG tid, ja nästan som en evighet för oss små, så hade vi den där kartongen och lekte i.
 
Tänk ibland måste det inte vara avancerade tekniska prylar för att fånga ungarnas intresse.
 
Detta var den nya kartongen till julgranen som Älsklingen tog med hem från jobbet. Den gamla kartongen sjöng, redan när vi köpte granen, på sista versen och inte blev det bättre av att knös in i vårt proppfyllda förråd år ut och år in.
Det var dags för en ny låda till granen.
Och vilken låda sen.
 
Bättre än värsta Toy´s R us ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, att man inte lär sig :) Tomma kartonger i olika format i present...ha..ha..det vore uppskattat. God morgon, Här är man uppe med tuppen!

Svar: Ja vilken jädra bra ide. Komma med en stor kartong på födelsedagen. Fast man får nog inte vara FÖR gammal för att kunna uppskatta en sån ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-29 @ 06:44:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Jag minns det där med kartonger jag med!! Minns när mamma beställde från ellos fick hon stora platta kartonger som man kunde använda till båtar !! :)
Kram

Svar: Elleos-kartongerna ja. De var poppis hemma hos oss också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-29 @ 08:26:52
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Hehe söt :) Mina barn brukar ta kartongerna och leka att dom kör bil ;)

Svar: Ja kartonger är VÄLDIGT bra. Det måste jag komma ihåg oftare ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-29 @ 08:37:09
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: Mor & Far

Vilket bra komihåg du har Yohanna.

Svar: Jajjemen, sådana saker glömmer man inte i första taget ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-29 @ 21:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0