Skrivet den: 2013-04-06 Klockan: 14:51:00

Real Life - Klädbyten

Den här veckan tänkte jag ta upp en sak som jag, mer eller mindre, funderat på HELA mitt liv och aldrig tagit mig mod till att fråga.
Allt larv på grund av en töntig kommentar i högstadiet.
Vad visste vi då? ;)
 
Hur ofta byter ni kläder?
Och då menar jag inte underkläder, för DET struntar jag nämligen i ;)
 
 
 
 
Nu kör vi veckans Real Life alltså. Och denna veckan handlar det om klädbyten, hur ÄR det egentligen?
Vi kör tills på ONSDAG, precis som vanligt.
Så kan vi alla läsa om hur vi har det i det RIKTIGA livet på torsdag.
Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
Anledningen till min livslånga fundering var nån poppis-stjärna i högstadiet som klämde ur sig att HON minsann bytte kläder varenda dag, ÄVEN jeans. Och alla som inte gjorde det var smutsiga grisar och mindre värda.
Så himla typiskt tonåringt ;)
 
Jag tänker tillbaka på det idag, när jag MED småbarn, drunknar i smutstvätt och högar av rena kläder att vika. Hur ska det inte bli då med tonåringar OM de nu ska byta kläder varenda dag.
OM man nu gör sånt?
 
För jag, nu som vuxen, byter inte kläder varenda dag. Alltså, jag använder inte kläder EN dag och sedan kastar dem i smutstvätten. Om de inte är fulla med snor, matrester eller annat roligt som småbarn lämnar efter sig när de far fram i vardagen. Vilket visserligen är mycket möjligt att det händer varje dag, och faktiskt FLERA gånger om samma dag ;)
 
Jag har ett par ombyten som jag byter med i veckan, allt beroende på hurdant vädret är och min sinnestämning under dagen. Och naturligtvis vad vi ska pyssla med just den dagen.
Men de hänger bakom dörren på min toalett och jag använder varje byte flera gånger innan de får komma på tvätt.
 
Är jag en smutsig gris nu och mindre värd?
 
Faktiskt är det så att jag har byten hängades bakom dörren som hängt där så länge, för att jag inte haft lust att använda dem igen av nån anledning och då smutsa ner dem såpass att jag kan kasta dem i tvätten med gott samvete, att de nu gått ur tiden och en ny årstid kommit som inte är speciellt lämpad för att använda denna typ av byte.
DÅ får jag slänga dem i tvättkorgen så att de rena igen kan få komma in i klädgarderoben.
Var och en har sina regler ;)
 
Jag tänker på mamman till den där tonårs-poppis-stjärnan, eller vem det nu var som tvättade hemma hos dem.
Fy 17 vilket tvättberg de måste ha haft...
 
 
 
Nu undrar jag, allra ödmjukast:
- Hur gör du med klädbyten?
- Har du några speciella klädregler för smutstvätt?
- Hur ofta byter du kläder?
- Tycker du om att byta kläder?
- Har du någre regler för när och var man får använda vissa kläder, typ årstider?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ onsdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På onsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag återkommer, jag har oxå ombyten hängande på krokar...

Svar: Det låter bra. Inte bara jag som hänger på krokar alltså ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-06 @ 23:38:38
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: trollet

Ha ha... hoppas hon fick lära sej tvätta tidigt;)
Mina ligger i högar... inte vackert men... ska se om jag inte kan göra ett inlägg... hihi

Svar: Jaaaaaa det vore roligt att få se lite HÖGAR igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-07 @ 18:43:44
URL: http://www.lchftrollet.blogg.se
Postat av: Annelie

Ett tips om man får sådana tonåringar och särskilt om de använder jeansen en dag , min äldsta är sådan att han lägger jeansen o även andra byxor i tvätten även om de är rena o han har använd dem en gång. Jag viker ihop dem snyggt och lägger tillbaka dem i hans garderob. Han har inte sagt ngt ännu :)

Svar: Eller så kan de få vika själva eller helt tvätta själva så kanske de byter inställning ;) Säjer jag som ännu inte haft en tonåring ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 07:48:45
Postat av: Lisbeth

Inget foto den här gången :)
Haha, jag gör som Annelie här ovanför när grabben lägger rena jeans i tvätten - viker ihop dem och lägger tillbaka dem. Han märker inte skillnaden :)
http://bettans-place.blogspot.se/2013/04/veckans-real-life.html

Svar: Ja det var nog ett tips som jag måste lägga på minnet. I fall att....;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 21:52:52
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: Jenny

mitt bidrag:
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/april/kladbyten.html

Svar: Kalasbra. Jag återkommer med sammanställningen.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 23:23:16
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: trollet

http://lchftrollet.blogg.se/2013/april/real-life-kladbyten.html#comment

Ok, ok, här är en liten hög;)

Svar: Och jag har varit inne och läst. Skönt att se ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-10 @ 11:42:36
URL: http://lchftrollet.blogg.se
Postat av: Freja

Här hittar du mitt bidrag:
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/04/10/real-life-och-onsdagstema-har-rationaliseras-det/
Ganska likt dig!

Svar: Jättebra och lite kul också ;) Så snickarbyxorna står av sig själva hmmmm ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-10 @ 20:16:14
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0