Skrivet den: 2013-04-22 Klockan: 15:01:33

Måndagslista med eftertanke

...för det är något annorlunda med denna måndagen idag.
Den känns annorlunda.
Typ så måndagsaktig...
 
Jag brukar inte ha några problem med måndagar (sedan jag slutade jobba (tillfälligt)) utan brukar vara på ganska så bra måndagshumör, inte ha några problem med att hitta saker att vara lycklig över till min måndagslista utan mest känna att nu jäklar kör vi igen med en ny fräsh vecka med massa nya möjligheter att hinna med det där som hinnas skall.
Men idag så känns de sorgligt.
Idag är det många eftertankar i huvudet.
Idag så är jag i verkligheten.
 
 
 
 
Den här hittade jag hängandes i min lilla tvätthörna vid tvättmaskinen i mitt kök. Och jag blev så sorglig.
Nån som kan lista ut varför?
 
Den är min pappas.
Han hänger alltid en galge i min tvättstuga när han kommer på besök.
Där hänger han sin t-shirt och har gått upp för djävulsbacken som är på vägen hem till mig.
Och nu hänger det ingen tröja där.
De har åkt hem.
Nu har poletten trillat ner.
Idag är en dag med lugn o ro och för poletter att trilla ner ;)
 
Efter gårdagens slappande >>> så har kroppen fått vila, men inte är jag piggare för det. Idag är själen trött och tankarna far genom huvudet på mig.
Igår så slappade jag, idag så vilar själen.
Det tar tid att komma ifatt när man är lite utarbetad.
Inget som går på tre sekunder.
Man får ge det tid.
 
Men det tråkiga när man är trött är att (i alla fall jag) blir lätt lite ledsen och melakonisk. Måndagar blir lätt lite måndagsaktiga då.
Det bryska bytet från "fullt ös medvetslös" mot måndag utan planer ger lätt lite tomhet i själen hos mig.
 
Men man FÅR vara lite ledsen tycker jag. Det är bra att stanna upp, reflektera och sakna det man haft men som längre inte är här.
Det är bra med skillnader i livet.
Hur skulle man annars orka?
 
 
 
 
 
Därför blir måndagslistan en annorlunda en idag. Det blir en om det som jag är sorglig över. Det jag vill reflektera över och komma ihåg och längta efter att få ha igen.
Men man måste komma ihåg att vila också.
Idag måndag är jag lite ledsen över att:
 
- att mina föräldrar åkt hem och att vi inte vet när vi kommer att synas igen.
 
- att två veckor gick så fort och att tiden går så fort över huvud taget - i höst börjar Lillskatten skolan...
 
- att det är måndag men jag ändå inte känner mig måndagsglad och pepp som jag brukar göra.
 
- att melankonin slagit klorna även i mig ;)
 
- att helgens roligheter tog slut.
 
- att jag fortfarande är trött, till och med efter en hel dags slappande i pyjamas ;)
 
- att det inte finns några planer för denna veckan och inte heller inför nästa helg. Fast DET vet jag inte om jag BORDE vara sorglig över. För det är faktiskt en BRA sak för oss.
 
 
 
Helgen som var på instagram - yohannailaspalmas
Fredag: Veckohandling UTAN barn och bullbak på natten.
 
Lördag: Tårt- och bullförberedelser och transport till dagens pool-födelsedags-kalas.
 
Söndag: Värmebölja och slappardag.
 
 
 
Ja men då så.
Då tar vi väl tag i den här måndagen också.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Du vet ju att vi kommer tillbaka, det är bara de första dagarna saknaden är som värst, sen rullar livet på som vanligt. KRAMISAR

Svar: Jo jag VET ju det <3
Yohanna i Las Palmas

2013-04-22 @ 18:53:21
Postat av: Lisbeth

Läser ikapp och ser att du behövde en kram.. :/
Här kommer en STOR en!!
Kramen

Svar: Tack så mycket. Det behövdes ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-24 @ 22:43:11
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0