Skrivet den: 2013-04-27 Klockan: 15:37:00

Här blev det så förbenat tragiskt

...att jag var bara tvungen att skratta RAKT ut i luften när jag såg synen framför mig.
Ett stycket hysteriskt skrikande 2,5-åring, en supertrött 6-åring halvsovandes över en halväten hamburgare och en  uppgiven pappa halsandes en öl i ren desperation.
 
Familjen Kaos hade fredagsmys.
....och vi är inte så bra på det.
Vi suger på´t rent ut sagt ;)
 
 
 
 
Jag hade fixat så bra, jag kommit iväg SJÄLV och veckohandlat, blivit upphämtad och hemskjutsad. Så hade jag slängt i skitungar i badet och försett dem och vaktande avslappnande pappa med ostbågar & jos (till ungar) och öl och nötter (till avslappnande pappa). Och själv provade jag ett nytt grepp i köket med ett glas rött istället för en öl medans jag packade upp alla varor och ställde i ordning allmänt (läs: instagrammade och facebookade situationen så alla skulle se hur duktig jag var).
 
Helt plötsligt bröt h-vetet lös och ungar kom utfarande ur badet tillsammans med upprörd pappa som muttrade om ungar som aldrig kan göra som man säjer och att man då inte får stanna kvar i badet.
 
Fredagsmyset alias lugnet var avbrutet.
 
Sen började Lillskatten skrika, och då menar jag gallskrika, för att hon inte fick suga på napparna medans hon åt (vilket KAN vara det dummaste sättet att äta hamburgare på, det blir liksom ingen hamburgare äten om man sitter och suger på nappen), Guldklimpen klagade över huvudvärk och trötthet och höll på att nicka till över sin hamburgare (KAN vara, och jag är ganska säker på det, att han var uppe och sprang klockan 02:30 på natten, inklusive väckte mig för att få näsdroppar samt REDAN var vaken sedan länge när jag steg upp klockan 07; trötthet brukar nämligen ge den symtomen att man somnar i sin hamburgare då) och jag såg Älsklinge halsa desperat ur sin öl medans han funderade på hur i HELA friden han kunnat hamna i denna helt OTROLIGT mysiga situation.
 
Det var så jäkla TVÄRT-om mot det som jag föreställt mig fredagsmys är, så jag bara bröt ut i gapskratt.
SÅ.JÄKLA.TRAGISKT...
 
På något konstigt sätt var det gapskrattet som bröt förbannelsen och allt kunde avslutas under mindre tragiska omständigheter.
Fast FORT.
Och så få skitungarna i säng så fort som möjligt.
 
Så går det till här.
Vi har kul nästan jämt ;)
 
/Y
 
PS Å andra sidan har vi en UNDERBAR ;) lördagsförmiddag nu med mys-frukost, lördagsgodis och pyjamasmys.
Sånt är vi bättre på: lördagar utan planer...
DS
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt du skriver om det hela! Och visst är det underbart att kunna skratta åt det hela istället för att låta det bli ledsamt och tråkigt!

Antar att alla blev rätt så paffa!?

Kram

Svar: Jo jag tror nog att det var rätta taktiken just då. Bara det att det inte var nån taktik utan bara ett nedslag i verkligheten som inte riktigt passade in i vad jag hade förväntat mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-27 @ 16:06:36
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ruth i Virginia

Det DÄR bordet ser ut som ett frukostbord ska se ut! Tala om mysigt!!! Och nappen är "in use", ser jag. :)

Svar: Suck och stön, ja denna napp. Det kommer att bli MYCKET svårt det däe en dag.....OM det inte (suget) går över av sig självt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-27 @ 18:45:00
Postat av: Freja

Hahaha, ibland kan man bara skratta! Känner så igen mig!

Svar: Ha ha vilken tur att man inte är ensam och att vara tragisk ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-27 @ 22:31:43
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

haha... hoppas ni haft en underbar lördag;)

Svar: Ja det blev en bra DAG också.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-27 @ 22:35:04
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Alltsåatteeehh... Man kan faktiskt inte vara bra på allt!
Det där med mysiga lördagsfrukostar har aldrig funkat hos oss, vi är alldeles för trötta på morgonen.. :)
Önskar dig en mysig söndagsfrukost!
Kramar

Svar: Tackar tackar, jo det blev en mysig söndag också. DET ska man vara glad för ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-28 @ 01:21:23
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: Marie-Louise

Vi är inte heller så bra på fredagsmys, och vi har övat i mååånga år...
Skrattade igenkännande åt frustrerad pappa och skrikande barn - kan se likadant ut här fortfarande men då gäller det inte bad längre utan något annat...
Mysigt att ni får till lördagsfrukostar iaf. Det får INTE vi, här hemma vill alla äta frukost ensamma och kanske lika bra det, vi är så morgonsura hela bunten... Kram

Svar: Ja vi är MYCKET bättre på lördagsfrukostar än fredagsmys. Kan inte förstå varför ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-29 @ 14:21:16
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0