Skrivet den: 2012-09-02 Klockan: 02:02:23

Real Life - Sex

Det var nästan lite kusligt, fastän mer roligt när jag förra veckan funderade och funderade pâ vad jag skulle hitta pâ för tema till Real Lifen. Jag har länge funderat pâ att jag ville skriva om sex men tänkte att det ABSOLUT inte skulle passa för detta. Jag menar, man läser ju aldrig om sex pâ bloggar. I alla fall inte pâ dem som jag besöker.
Varför?
Är sex tabu för att tala om öppet?
Eller tänker ingen pâ sex längre?
 
I alla fall, jag snubblade över detta inlägg hos Tjejmorsan och blev sâ otroligt glad och fnissig av det.
Banne mig, tänkte jag för mig själv, jag ska banne mig ta och prova att göra en Real Life om sex. Det kan flippa och det kan floppa. Det kan gâ hur som helst. Men eftersom Freja säjer att hon inte haft sâ mânga besökare och kommentarer som i detta inlägg där hon snuddar vid ämnet, sâ chansar jag ;)
 
 
 
 
Det är dags för veckans Real Life och jag riskerar mig med temat "Sex" denna gång. Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
Alltsâ, sex har ju inte riktigt samma"mystik" över sig nu som när man var ung och det var lite förbjudet. Som med sâ mycket annat som tappar sitt förbud och blir nästan lite "plikt", tappar det dragningskraften och intresset.
Synd!
Tänk om man var lika fasinerad av sex nu som man var dâ, dâ kunde det bli andra bullar bakade ;)
Ett förbud kanske vore att fundera pâ för att hjälpa upp dragningskraften lite...
 
Men det där kommer ju och gâr, beroende pâ hur mânga spännande reklampelare >>> jag ser ute pâ mina rundor ;)
Och mycket prat hör man om hur män har mer drift och behov än kvinnor och hur det ger mycket huvudbry i relationerna.
Jag vet inte riktigt om jag ska tro det där. Men VAD jag vet är att det är guld värt att hitta sig en partner med sin drift och behov pâ samma nivâ som du.
Nâgot som borde införas i grundlagen ;)
 
Annars sâ är det ju sâ att som smâbarnsförälder sâ finns det inte sâ mycket tid eller utrymme för detta intresse. Och râkar det finnas lite tid och utrymme ledigt nân gâng sâ kan man slâ sig i backen pâ att det kommer efter en vaknatt, spynatt eller annat som gör att man har orken och lusten nere vid fotknölarna.
Men det är ju sânt som kommer i barnpaketet men som ingen informerade om innan.
 
Förhoppningsvis gâr det över när ungarna flyttar hemifrân, eller med en liten gnutta tur MYCKET tidigare ;)
 
 
Sâ vad tycker du?
- Läser man om sex pâ bloggar?
- Kan man skriva om sex pâ sin blogg?
- Hur är din inställning till sex nu mot dâ?
- Vad är den bästa ingrediensen för att vara nöjd med sin sex-situation just nu?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ onsdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På onsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha..du är modig du! Tror inte jag har läst om det på någon blogg :) Vi får se om jag har modet. Ha det gott!

Svar: Klart du har. Du kan ju alltid tala om en "kompis" ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-02 @ 10:14:14
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Det här kan bli riktigt SPÄNNANDE jue!!! ;)
kram

Svar: Ja nu väntar jag pâ att se vad du hittar pâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-02 @ 19:37:39
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Marie-Louise

här kommer mitt bidrag:
http://madredetres.blogg.se/2012/september/real-life-hos-yohanna.html

Svar: Jättekul! Det är perfekt, man ska inte ta sâ allvarligt pâ saker....;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-02 @ 21:12:00
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Denna gång hoppar jag över! Jag har lite mindre tid att skriva och är lite feg;) Läsa kommer jag ändå göra!

Svar: Det var synd, för inte ska det vara nâgot att vara blyg över. Det finns mânga sätt att skriva pâ.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-04 @ 19:59:22
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hahaha underbart!! Hade jag inte redan skrivit så hade jag lätt gjort det nu :)

Jag blir så provocerad av att det ALLTID är mäns behov som ska lyftas fram... vi kvinnor då??
Och sen att män tror att "pang på" fungerar... jag blir vansinnig...
Just nu har jag "sexstopp" här hemma.. för min man är banne mig den mest OROMANTISKA varelse som går på två ben...
Och jag ser definitivt annorlunda på sex nu än när jag var ung :) Tror det beror på att man är tryggare i sig själv oxå... man "går inte på" vad som helst ;)

Kram till dig!!! Och ja.. kanske att jag skriver lite mer om det här.. för nu är det slut på tabu!!

Svar: Ja visst är det konstigt att det är sâ jäkla cool och bra med pang pâ rödbetan medans känslor och romantik bara är trams.Varför är det sâ?. Hade en sân pojkvän en gâng och jag sa till honom rakt ut att om JAG inte har lust att ha sex med dig sâ är det inte mig det är fel pâ utan det är dig. Du gör nâgot fel som gör att jag inte VILL. UT med sanningen bara.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 06:45:09
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: Freja

Ok, här kommer mitt bidrag, inte alls särskilt sexigt... http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/09/05/sexigt-real-life/

Svar: Det var inte meningen heller natt det skulle VARA sexigt, bara att det skulle handla om vad du tycker. Och tack för bidraget och ta det lugnt pâ jobbresan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 20:01:40
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: ann-Mari

Efter lite tvekan är jag med :-) det säger säkert en del om min inställning till att skriva om sexet...
godnatt på dig, Yohanna!

Svar: Det var absolut inte meningen att du skulle känna dig obekväm. Och man fâr absolut hoppa över ett ämne om man känner att det inte riktigt passar in. Tack ändâ för att du var med för det blir jag jätteglad över.
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0