Skrivet den: 2012-09-22 Klockan: 01:16:00

Fredagsvägning med julafton

Vilken vecka det har varit. Varmt varmt och varmare. Det har känts som att jag har kommit i klimakteriet (det som jag hört om det). Svettats hela tiden, jag som aldrig svettas, ja inte sâ att det syns i alla fall ;)
En värme som liksom kommer innifrân som när feber gâr ner.
Men Älsklingen har försäkrat att det ÄR varmt och klimakteriet inte har infunnit sig ännu.
 
Och till sommarstugan har vi kommit nu och här lär det ju inte bli svalare. Redan när vi öppnade dörren sâ slog en vâg av djungelvärme emot oss.
En stuga som stâtt stäng under tvâ veckor med gassande sol pâ taket.
Och där ska vi sova i natt.
 
För det fanns ju ingen tid för utvädring av djungelvärme när vi väl var pâ plats. När vi väl var pâ plats sâ var klockan redan sent och halva barnaskaran sov. Den andra verkade som att den fâtt en överdos av socker och betedde sig som att det var rave-party pâ g och inte dags för att sova för länge sedan.
 
Ja vi kom iväg hemifrân mycket sent och den tendensen bara förvärras för varje helg som vi âker ner. Jag har ingen aning om hur jag ska göra för att bryta den trenden.
Ungarna var nyduschade och nyätna. Föräldrarna var i luven pâ varandra. Smockan hängde i luften och fredagsmyset var pâ topp ;)
 
Men det är ju fredag och jag har tagit en fight med vâgen.
 
FREDAGSVÄGNING
- 0.7 kg.
Och vet ni vad?
Jag blev faktiskt besviken.
Hur är det möjligt?
Jag är ju banne mig inte riktigt frisk i huvet.
 
Jag hade väl pâ nâgot konstigt vis, om jag ska analysera mig själv lite, hoppats pâ att kilot frân förra veckans födelsedagstârta-picnicutflykt, skulle ha varit luft och bara en vâg-villa. Sâ det skulle ha försvunnit ut i atmosfären + att jag skulle ha gâtt ner det jag hade gâtt ner denna veckan pâ att "fettsanera" mig.
Dâ hade jag varit nöjd.
Eller det vete kanske 70-singen...
 
UTVÄRDERING
Jag har ju berättat att Irma haft problem med magen och det verkar som att det smittat av sig lite här och var pâ hela familjen. Jag tex har haft allmänt illamâende mest hela tiden och gravid-värkar. Japp, magont som betett sig precis som värkarna vid en förlossning. Fast inte sâ frekvent som vid BB-tillfällena.
Vilka minnen.
Precis sâdana som man INTE vill minnas ;)
 
Precis därför hade jag kanske hoppats pâ nân typ av effekt a´la magsjuka. En enorm viktminskning, fast UTAN att spy.
Fast jag har ätit bra, jag har gâtt mina morgonrundor, dock INGA plankor. Vem försöker jag lura egentligen? Ta upp den varenda vecka här som OM jag skulle tro att jag nâgon gâng ska fâ till dem som en daglig rutin.
Tro kan flytta berg....har jag hört.
 
EN dag, bara en, tappade jag kontrollen och klämde i mig den halva mint-choklad-kaka som lâg i kylen efter förra helgens kladdkakebakning >>>. Efter lunch skedde det. Efter lunch är min stora svaghet. Och det var ju nästan solklart vad som skulle ske när jag lämnade den där chokladkakan i kylen.
Jag känner ju mig.
 
Och sâ idag...
Meekatt hade tagit fasta pâ en av mina kommentarer pâ facebook om att det inte fanns nâgra Geishor (chokladen alltsâ) i min matvaruaffär utan jag var tvungen att âka till Ikea för att fâ tag pâ sânna lyxigheter.
Och skickat ett paket.
Det paketet kom idag och det var ju skrivet i stjärnorna att jag inte skulle kunna vänta tills pâ lördag för att provsmaka.
Men hur ofta händer egentligen sânt. Att nân "blogg-stjärna" fâr för sig att skicka choklad tvärs över hela världen bara för att glädja just dig.
Klart att man mâste fira.
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check
Mat - Jajjemen
Plankan - Kanske ska ta bort denna punkten....snart
Och 2.5 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?
 
/Y
 
PS Naturligtvis ska det âka ett paket tillbaka till Sverige för att glädja bloggstjärnan ;) Men om det en annan dag. DS

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det blev doseringsspruta för oss med, det som passade lilla damen bäst även om det med protester. ;-)

Trevlig helg!

Svar: Mycket bättre med spruta än att blanda ut medicinen....tycker jag.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-22 @ 01:21:11
URL: http://myhappydays.se
Postat av: AnneliH

Vad härligt det låter med värme!
Vilken trevlig överraskning!! Choklad är också min svaghet. Kan trycka i mig en helt själv på två röda!
Nu ska jag straxt åka till min praktik.
Trevlig Lördag på Er och..."vamos a la playa"

Svar: Choklad, choklad, choklad... och så lite ost. Mina svagheter det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-22 @ 08:21:54
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marlene

Om det varit så varmt som du säger så har kroppen förmodligen svällt lite av värmen och då har du nog egentligen gått ner mer än de där 0,7. Så kan det nämligen bli om det är varmare än normalt en tid. Samma fenomen om man ätit salt mat innan vägning, då binder kroppen vätska och vågen visar inte riktigt vad den borde. Nästa vecka ser det nog ut som du vill om du bara fortsätter att sköta dej :-)

Svar: Tack så mycket för peppningen. Det gör det alltid lättare att ta nya tag.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-22 @ 09:28:26
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: RackarTuss

*vinkar" till dig och önskar en trevlig helg!

Svar: Vinkar och önskar tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-22 @ 10:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0