Skrivet den: 2012-10-02 Klockan: 13:42:50

Här hade vi tjej-födelsedags-middag

...som snabbt övergick till att bli en hönsgård. Men en VÄLDIGT trevlig sådan.
 
Till klockan 8 var gästerna inbjudna. Halv 8 skickade jag ut ungar och gubbe till svärmors place i huset bredvid, för de gjorde mig galen och var ännu hispigare än jag. Då hade jag varken bytt om eller fått färdigt lasagnen.
 
 
 
 
Men men.
Spanjorer är inte kända för att vara precis punktliga så jag hann att få på mig min klänning och sminka mig. Jäklar vilket proffs jag blivit på sånt nu-för-tiden. 5 röda går det på.
Dock en miss i planeringen.
Prova ALLTID kläderna du har tänkt att ha på dig INNAN kalaset. Helst ett par dagar innan så du har en chans att rätta till eventuelle brister och komma på allvarliga kom-i-håg-missar.
Min påtänkta klänning hade både fläckar och en ryggurringning som jag inte kom ihåg. BH-flash för hela slanten som min väninna C fixade med en schal, men kunda ha undvikits.
 
Lasagnen fixades medans fnittriga flickor drack bubbel. Men jäklar vad jag slet. Tills bubblet började göra effekt. Då spelade det inte så stor roll längre.
Me like bubbel ;)
 
 
 
 
Presentöppning och en ny bikini till samlingen som jag ska inviga i helgen när vi åker till sommarstugan. Till detta tillhörande schal och skor + halsband, nagellack, läppa, kakmix, armband och vin.
Det blev en lyckad födelsedagsfest ;)
 
 
 
 
 
 
Middag med prinsessor till alla flickor.
 
 
 
 
Förrätt: Antipasti med ostar, skinkor, korvar och oliver + vitlöksbröd.
Varmrätt: Lasagne med sallad.
Efterrätt: Yohannas after-eight-kladdis.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under middagen var det MENINGEN att var och en skulle berätta ett minne där jag figurerade. Jag tror att vi hann med tre, sen brast koncentrationen ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...och härifrån gick det bara utför. Yohanna visade trosorna, bikinilinjerna jämfördes, glas gick i kras och damsugaren fick tagas fram till säkert grannarnas stora förtjusning och runt 4 slocknade jag i soffan och det konstaterades att klockan sprungit iväg lite för mycket för att gå ut på lokal.
 
Klockan 9 vaknade ungarna....
 
Ett lyckat kalas helt enkelt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Det lät väldans trevligt och fint hade du gjort!

Svar: Det var trevligt och jag hade fler planer på dekoration men tiden rann ut i sanden :(
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 14:15:51
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Tommy

Ser ut som en fantastisk kväll :)

Svar: Fantastisk kanske inte är rätt ord....kaotiskt kul kanske passar bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 16:07:25
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: AnneliH

Ha..ha..så härligt!! Vilket party!

Svar: Japp det var.....HÄRLIGT ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 16:43:33
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Hyrestanten

Så roligt att kalaset blev lyckat!
Det känns lite konstigt att se era bara ben och fötter och sommarklänningar. Här är vintern i antågande och jag håller tummarna att jag hinner flytta innan. Ha det fortsatt bra!

Svar: Här har vi fortfarande varmt så bara att passa på och köra på sommarklänningar ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 17:52:32
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Ansibecki

Vad kul att festen blev så lyckad! Det syns på bilderna att det är partystämning på hög nivå :) Härligt att få festa till det ordentligt ibland :)

Svar: Ja alla var på sånt bra humör. Riktigt lyckat.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 20:36:44
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Anna

Låter som en otroligt lyckad födelsedagsfest! Nästan så man längtar till sin egen födelsedag... Fast den är i februari... Stort grattis till dig!

Snyggt kort på alla skor!

Anna

Svar: Men nu får du ju tid att planera ett RIKTIGT ordentligt kalas tills i februari ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-02 @ 21:35:04
URL: http://pajver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0