Skrivet den: 2012-05-08 Klockan: 12:45:40

Tisdagslunk

Jisses!
Tiden bara springer iväg och jag är sâdär skönt lullig i huvet idag. Jag vet inte om det beror pâ att Irma vaknade 100 gânger i natt eller om det bara beror pâ att det är tisdag och jag inte har nâgot annat pâ agendan än det vanliga: morgonrunda, frukost, blogga, skolhämtning och underhâllning av ungar pâ eftermiddagen.


Och jag vet inte om Irma vaknade 100 gânger i natt för att det växer i tänderna pâ henne, att det var för varmt i sängkammaren för att sommaren har kommit som en blixt frân klar himmel eller om det var för att Irma är Irma och alltid har varit dâlig pâ att sova om nätterna.

Pâ TV:n sâ spelar de sân där härlig förmiddagsmusik som det är sâ skönt gung i fast man inte vet vem det är som gör lâten men man borde det för att den är sâ bra. Och det hjälper ju inte till sâ mycket med att fâ fart pâ de smâ grâ.
Det är lite sommarlovsstämning pâ mig just nu.
Fattas bara att man ligger pâ en gräsmatta med ett helt sommarlov framför sig sâ skulle bilden vara komplett.

Gârdagens besök hos halsdoktorn blev ingen gladare över. Det ordinerades provtagning även pâ Guldklimpen sâ nu gâr vi i väntans tider pâ den 22 juni dâ det ska ske. Det är bara att hoppas pâ att ingen blir sämre eller bättre innan dess, eller att halsmandlarna inte fâr för sig att skrumpna ihop och trilla ur.
Konstigare saker har hänt pâ kortare tid än sâ.

Men nu ska jag försöka att försöka ta tag i mig själv och bestämma vad som ska tas ut ur frysen för att förvandlas till en konflikt-fri lunch.

/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, de är ett gäng på 5 "högstadiekompisar" som ses den (eller runt om den) 7:e VARJE månad. Och det har de gjort i snart 19 år (!)

I bland träffas de bara och äter lite gott, tittar på en film och snackar, ibland går de på whiskeymässa, spelar paintball eller något annat. Men de TRÄFFAS och det är DET som är grejen. :)



kram kram

2012-05-08 @ 13:44:34
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.se
Postat av: Petra

Ja tisdagar e allt trista. Jobbigt när man ej får sova om nätterna.

Ja usch o fy va rädd jag blev när han föll o slog sig.

Usch!!

Kramar i massor

2012-05-08 @ 17:48:13
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Ninja

Skönt lullig om man blir väckt hundra ggr?????

Underbart......

2012-05-08 @ 19:03:01
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Anonym

jobbigt att hon ej sover så bra,kanske kan vi skylla på fullmånen:) jag sov med uruselt inatt, hoppas nu lilla Irma sover bra inatt, ååå vilken underbar bild!

2012-05-08 @ 19:44:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Isacs Mamma

Tack snälla! jag vill ju gärna vet vad ni läsare tycker:)

2012-05-08 @ 19:57:33
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Katarina

Låter som om du behöver lite lycka i maj ;)

Hoppas det blir bättre med halsmandlarna och allt!

2012-05-08 @ 21:57:43
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0