Skrivet den: 2012-05-05 Klockan: 13:34:27

Sommaren är kommen!

Nu har sommaren kommit till Las Palmas.
I ett vipps sâ var den här.
Frân en vecka till en annan.

Jag skickade ut mig själv pâ en morgonrunda. Eller, jag var ganska sâ pepp pâ att äntligen ta tag i den där biten och fâ komma ut.
Ungarna var ju ändâ vakna sedan klockan 7, trots att de lade sig TRE timmar senare än vanligt i gâr. Vilket naturligtvis resulterade i en massa grât och tandagnisslan vid frukostbordet innnan det var dags att sova ikapp de förlorade timmarna.
Varför gör de pâ dette viset?

I alla fall jag gick ut och gick pâ morgonen och jag blev varse om att det nu krävs shorts även vid denna tidiga morgonstund i Las Palmas.
Frân att, i förra veckan, nästan frusit med en extra-tröja. Är det nu dags för kortbyxans inträdande i vârt liv.
ÄNTLIGEN!

Nu ligger Irma och Älsklingen och sover ikapp förlorade timmar. Det är tufft att kalasa pâ fredagar ;)
Jag och Alexander sitter här och smaskar pâ veckans lördags-godis-skâl och det är snart dags att sätta igâng med lunchen.

Pâ eftermiddagen vankas det besök hos kompisarna frân igâr där det har utlovats PS-spel för ungarna. Nâgot som tjatats om i MÂNGA veckor här.

Annars sâ har jag surfat okmring lite och försökt att uppdatera mig pâ nyhetsfronten. Det är inte sâ ofta det händer, att jag fâr tillfälle till det sâ jag kan ju varken kalla mig för välinformerad eller allmänbildad längre :( men jag försöker sâ gott jag kan.

Denna morgon fastnade jag i tvâ nyheter av helt olika karraktär:
- Pappan >>> som blev sâ OTROLIGT dâligt bemött av FK efter sin dotters död och dagens första sorgestund var ett faktum. Jag skickar vidare nyheten ut i cyberrymden och hoppas att världen blir bättre FORT och instämmer i slagropen: Fuck Cancer!

- Och Carola, som än en gâng skapar rebalder och kallabalik runt sina handlingar. >>> & >>>.

Japp sâ allmänbildad blev jag idag, innan det var dags att börja med lunchen. Jag lovar att jag ska läsa pâ om andra saker en annan dag. Som vem som är president vart eller vilken förslag som gick igenom här. Jag ska jag ska jag ska ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Guuu vad jag vill tillbaka till LP!!!

Ha de fint!

2012-05-05 @ 17:15:49
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ♥ Carina ♥

Vad skönt att kunna byta ut den varma tröjan mot kortbyxor. Det får jag också förhoppningsvis göra om en vecka då vi åker till Turkiet :)

Kram

2012-05-05 @ 17:16:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Freja

Här snöar det i dag, sommaren känns lååååångt borta...

2012-05-05 @ 18:42:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ninja

Åhhh, vad skönt med sommar längtar riktigt efter det nu....här är det kallt (brrr)

2012-05-05 @ 23:13:38
URL: http://nordtellus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0