Skrivet den: 2012-05-16 Klockan: 23:57:28

Sammanställning Real Life - Fâfänga

Nu ska vi se här, det är dags för veckans sammanställning av Real Lifen >>> som handlat om fâfänga.
Jag vill ju inte börja att svamla, nâgot som det är stor risk för när jag sitter här och skriver frampâ kvällskvisten.



Men jag har ju berättat att jag är storasyster >>> och fick rollen som den duktiga, den som klarar allt först, den amitiösa, helt enligt syskons-placerings-teorin. Nästa syster som kom, den som skulle bli mellansystern och fâ kämpa för uppmärksamheten, tyckte inte jag behövde kämpa SÂ fruktansvärt mycket för den.
För hon var ju SÖT.

Liten söt flicka med lânga korkskruvar och som var ett charmtroll. Och sâ var ju rollerna gjutna i sten. Hon den söta och jag den förstfödda som skulle göra karriär.
Och det är ju precis som vanligt, man vill alltid ha det kan inte kan fâ. Jag ville vara söt.

Men med tiden sâ lär man sig leva med sina förutsättningar. Och nu är jag ganska sâ stolt över att jag inte är sâ bakom flötet om man säjer sâ. Jag kan fâ ihop en Ikea-möbel utan för stora problem. Och lite annat ocksâ för den delen som inte är smâpotatis ;)

Men jag kan ju inte sluta att fundera pâ HUR det skulle kännas att vara sâ vacker att folk vände sig om efter en pâ gatan.
Gör det mig fâfäng?



Andra fâfänga är i alla fall:

- AnneliH  tycker att hennes utseénde fâr duga nu när hon inte fick bestämma själv. Men tycker ändâ att det viktigaste är att hon trivs med hur hon ser ut eller gâr klädd.
Dock har hon en fight med sina "fula" ben som är olika tjocka ;)

- Jenny kunde inte ens gâ utanför dörren utan "full mundering" när hon var yngre. Nu efter ha gjort sin enorma viktresa sâ har hon mognat och vet att hon är värd mycket även utan att vara perfekt.
Dock har hon en fight med all lös hud som blivit "över" pâ kroppen.

- Ewa som är oxe och har fâfänga som sitt andra namn, erkänner att hon är otroligt fâfäng. Men inte för att andra ska tycka att hon är snygg utan för att hon själv ska tycka det. Och som hon berättar, att har man en gâng haft "det där", dâ saknar man det MYCKET när det försvinner med âren.
Bland annat sâ har hon en fight med sina "hängande" kinder.

- Marie-Louise är inte alls överens med hur hon ser ut just nu och förklarar att det är svârt att känna sig fin när man inte är överens med utseéndet. Även om andra tycker att hon är fin. Men gömma sig i vassen vid stranden när det är baddags, det vägrar hon att göra.
Och Marie-Louise har en fight med det typiska tecknen efter graviditeter som ingen vill vara utan för de är bevisen pâ det fina man har fâtt vara med om.

- Freja växte upp i en familj där det inte var "fint" att bry sig om sitt utseénde och heller ingen idé eftersom hon ändâ aldrig skulle bli vacker. Därför lärde hon sig att det finns mânga andra egenskaper som är mycket viktigare än skönhet.
Dock erkänner hon att hon har en fight med nâgra extrakilon som det är dags att göra nâgot ât.

- Ansibecki tycker egentligen att det inte spelar nâgon roll över huvud taget hur vi ser ut men erkänner att det sticker lite i hennes fâfänga ocksâ när hon ser en "mamma" med platt mage. Samtidigt sâ är hon väldigt stolt över sina "graviditetstatueringar" precis som de flesta mammor.
För det är väl det, om det ska vara nàgot, som hon har en fight med; tecknen efter graviditeterna. Det och kanske rakningen dâ. Men det kommer i ett annat inlägg ;)

- Gardenhouse skriver att hon är lite lagom fâfäng men det är inget hon funderar mycket pâ. Hon är ju frisk och det är ju huvudsaken.
MEN en fight har hon ocksâ naturligtvis och det är med magen som inte riktigt är sig lik. Lite överflöd därifrân skulle gärna fâ sätta sig pâ benen där det behövs bättre.

Och sâ jag dâ Yohanna, som inte tänker SÂ ofta pâ det som jag inte är nöjd med men när en liten dröm om att en dag fâ huvudena att vända sig om efter mig.
Kanske efter att ha gâtt ner mina kilon som jag kämpar med nu, ta bort lite överflöd pâ ögonen, hänga upp tuttarna och KANSKE inse att man inte behöver vara söt för att vara fin.

Tack för denna veckan. Ska jag vara ärlig sâ trodde jag kanske att jag begärt för mycket av er. Att ni skulle behöva utlämna er för mycket. Men det gick jättebra tycker jag.
Nästa vecka kör vi igen tycker jag ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Caroline

Roligt att läsa om andras fåfänga.

I yngre ålder var man säkert mer fåfäng än vad man är nu idag, handlar säkert om självsäkerheten också.

Men visst är det viktigt att än idag känna sig snygg. För bara man har den känslan så är man snygg. Är man obekväm i något klädesplagg så syns det.



Kram

2012-05-17 @ 03:19:14
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Alltid lika rolig läsning!

Kram Sussi

2012-05-17 @ 09:05:04
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Härlig sammanfattning :) Du är superduktig på det :)



Ha en fin torsdag <3

Kram

2012-05-17 @ 09:24:06
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Izabell

Intressant läsning.. tror det är vanligt med dessa funderingar..:-)



Kraam Izabell

2012-05-17 @ 11:19:25
URL: http://mysbella.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh jag älskar fortfarande dina härliga sammanställningar som alltid prickar in rätt :) Kram fina

2012-05-17 @ 16:29:23
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Freja

Som vanligt en kanonbra sammanställning!

2012-05-17 @ 21:02:53
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0