Skrivet den: 2012-05-30 Klockan: 23:42:02

Sammanställning Real Life - Rädslor

Vi har varit i väg pâ Kanariedags-firande HELA dagen och solen har gassat frân en klarblâ himmel pâ oss.
Sängen kallar pâ en trött familj.

Men här kommer först veckans sammanställning av Real Lifen som denna gângen handlade om rädslor vi har, trots att vi är vuxna.

Jag berättade ju om min mörkrädsla och hur den kan fâ mig att göra sâ tokiga saker som att tex gâ vilse i ett garage som jag känner bättre än fickan pâ mina byxor ;) >>>
Inte mitt stoltaste ögonblick.



Sâ mörkrädd var jag när jag var liten, eller liten och liten det här var pâ den tiden dâ serien V sändes kommer jag ihâg och dâ var jag väl snarare tonâring. Sâ mörkrädd var jag att jag hittade pâ ett mantra varje kväll när jag skulle somna:
- Käre gode gud, gör sâ att jag inte drömmer nâgot hemskt i natt.
Det gällde att vara pâ den säkra sidan, och det fungerade hur som helst ;)

Och höjder, ja det är ocksâ en rädsla för mig. Ändâ sâ mâste jag ju testa pâ det lite dâ och dâ för att se om jag vuxit i frân det. Men det har jag inte ;) Sist jag försökte klättra upp pâ garagetaket sâ hamnade jag halvvägs pâ stegen med symaskinsben som varken tog mig uppât eller nedât.



Andra som är lite rädda dâ och dâ är:

- AnneliH som berättar om sin rädsla för SJUKHUS och hur hon blir alldes lealös när hon kommer dit och hur hon inte kan kontrollera hjärnans funktion.
Men om man läser förklaringen bakom till varför hon har den rädslan sâ tycker jag inte att det är ett dugg konstigt att hon har det sâ, för 70-singen vad mycket läskigheter hon varit med om pâ sjukhus. Slâr värsta SKRÄCKFILMEN, som heller inte är sâ poppis hos Anneli.

- Anna som inte tycker sâ mycket om varken GETINGAR eller FÄSTINGAR. Getingar efter ett möte med en som trasslade in sig i hennes hâr och, ja ni vet ju hur det slutar och fästingar eftersom hon aldrig lyckades komma hem frân skogen utan att ha en krypande pâ sig.

- Freja som är helt hysterikt rädd för SPINDLAR och har varit sâ sedan barnsben. Det värsta spindelhändelsen var när hon överaskades med synen av sin man med en husdjurs-spindel pâ sin hand. Det blev omedelbar utflippning och hon hittades pâ balkongen utan att komma ihâg hur hon kommit dit.

- Ewa som börjar att räkna upp saker pâ saker och finner det svârt att behâlla sin stenhârda fasad utât ;). Det är SPINDLAR, ORMAR, HÖJDER och tillslut en helt ny sak för mig RULLTRAPPOR. Höga rulltrappor sâ höga att man inte ser vart man är pâ väg.

Uff!
Mânga rädslor här och inga att ta lätt pâ. Alla ger en känsla av olust och en del även panik. Känslor som man inte kan styra över.
Jag hoppas att vi alla kommer pâ ett sätt att âtgärda att inte känna sâ här länge till, men hur vet jag inte....än. Kanske att ta upp det och skriva om det, i alla fall var en liten början.
Tack för det!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Som vanligt Yohanna, en fantastisk sammanställning :)



Stor kram och ha en toppen fin dag :) Själv ska jag till IKEA :)

2012-05-31 @ 07:58:27
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Härlig läsning som vanligt!! Önskar dig en härlig eftermiddag!

2012-05-31 @ 12:40:03
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

åh jag missade att vara med igen :( men fy på mig... Jag som hade tänkt skriva om min rädsla för mörker och råttor... Kram

2012-05-31 @ 17:06:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Freja

Som vanligt gör du geniala sammanfattningar, jag har kollat runt bland de andra inläggen!

2012-05-31 @ 20:40:10
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0