Skrivet den: 2012-05-25 Klockan: 16:21:00

Planering av veckohandling

Jag har planerat veckans matlagning och därmed inköpslista.
Allt blir så mycket lättare då.
Jag gjorde det regelbundet, de andra gångerna som jag gjort "operation fettsanering". Men denna gången har jag tappat organisationen lite och kört på känn.

Mycket bättre så här.
OM man hinner.



Jag har ju berättat att jag har en pärm med en massa recept från MåBra som jag klippt ut och stoppat i plastfickor. Där kör jag vecka för vecka och provar på att laga.

Jag lagar ju inte alla recept för många passar inte in på oss, eller det finns inte ingredienser här.
Men oftast så försöker jag.
MÅNGA gånger, för att inte säja alltid, så byter jag och ändrar i recepten för att det ska passa.
Det är då jag kallar det för "Yohanna trixar i köket" ;)

Nu ska vi till svärmor och äta lunch. Eller vi är nog redan där, eftersom detta är ett planerat inlägg ;) jo jag kan jag oxå ;).
Eller kanske har vi redan dragit i väg på veckohandlingen.

NU är det fredag!

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag försöker också planer maten och handlandet veckovis, men det rör ihop sig ibland...

2012-05-25 @ 20:23:01
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anonym

det där är väldigt smart :) så gjorde vi också innan!

2012-05-25 @ 22:29:50
URL: http://sriwanna.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Hoppas att svärmor har lagat något gott :)

Vad duktig du är med inköpslistor och allt. Precis vad vi behöver bli bättre på här hemma. Speciellt nu med en liten bebis och man inte vill gå och handla i en evighet samtidigt som man funderar på VAD vi faktiskt skall äta.

2012-05-26 @ 10:37:46
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0