Skrivet den: 2012-05-24 Klockan: 21:08:16

Nu börjar det - ESC semifinal 2

Phu!
Det var nästan sâ att jag inte hann och jag är fortfarande inte i säkerhet, Irma sover fortfarande inte.
Vi fâr se hur det gâr.

Dagens stora besvikelse blev att spanska televisionen inte visar andra semifinalen pâ TV. Utan jag fâr se den pâ web-TV. Hoppas att det inte hakar sig nu.

Vilken skam.
Jag trodde att alla länder som var med i tävlingen var tvugna att sända alla deltävlingar. Och speciellt som Spanien är en av The Big 5, tycker man ju att man borde anstränga sig lite mer.

:(

Men nu drar det i gâng...

1. SerbiaSerbien - Lugn lât med bra melodi. - ja
2. ARY de MacedoniaMacedonien - Oj här blev det riktigt rockigt och svârt. Men ingen mellodi i lâten. - NEJ!
3. Países BajosNederländerna - Lite country-inspirerad falsettsâng av dam i indialfjädrar. nja
4. MaltaMalta - Lite smâtrâkig dans-lât men i alla fall en mellodi. Men var i 70-singen gjorde tjejen där pâ slutet? - nja
5. BielorrusiaVitryssland - Pojkband med konstiga mikrofonstativ och rockig lât. Dock inget drag i den. - nja
6. PortugalPortugal - Lugn lât med folkmusikiska gitarrinslag av tjej i fantastisk paljettklänning. Hmmmm - nja
7. UcraniaUkrania - Jisses! Äntligen tänkte jag när jag fick höra början, en lât med drag i. Men sâ bara dog den i refrängen. - nej (Och vad hade körgossarna pâ sig?)
8. BulgariaBulgarien - Är detta tecno eller dance? Av lâng tjej i rosa och hästsvans. Men inte trallvänlig. Blir säkert bra till discone. - nej

Nej vad trist detta blev. Är jag för negativ. Har ju inga JA-lâtar...
Jag fâr sätta pâ mig hörlurarna och hoppas pâ att Älsklingen säjer till mig om Irma ropar.

Mycket bättre!

9. EsloveniaSlovenien - Lugn dramatisk lât med flicka i ros-klänning och vita körflickor bakom. Jag gillar. - ja
10. CroaciaKroatien - Lugn lât av svart dam som rockar till sig pâ slutet. - nej
11. SueciaSverige - Jag fick ryspipplor pâ hela kropparna. - JA!
12. GeorgiaGeorgien - OJ opera av rödklädd munk som sedan blir dans, rock och till slut folkmusik. Lite spretigt men jag gillar det. - ja
13. TurquíaTurkiet - Typisk turkisk disco av kille i sjömans-t-shirt. Men trallvänlig. Den fâr komma med. - ja
14. EstoniaEstland - Lugn, stark lât med ung kille i svart skinväst och byxor. SÂ ska en lugn lât lâta. JA!
15. EslovaquiaSlovakien - HÂRDROCK! Jag kan verkligen inte med sânt och tycker verkligen inte att det hör hemma i ESC. Men det rockar ju och de har mycket bättre mellodi än mânga av de andra. - ja
16. NoruegaNorge - Norskt tecno-bidrag med arabiskt sound, ser ut som Erik Saade. Musiken är bra med sângen svag. Men medryckande pâ nâgot sett. - ja
17. Bosnia y HerzegovinaBosnien & Herzegovenien - Lugn lât av svartklädd kvinna med enorma axelvaddar vid piano. Bra och dâlig pâ samma gâng. - nja
18. LituaniaLitauen - Ung kille med diamantpryd ögonbindel. Bra lugn del, men det upptempoiga hade för mycket tingeltangel. Men jag är svag för soundet. - ja

Det var det.
De som jag vill ska gâ vidare är alltsâ:
- Serbien
- Slovenien
- Sverige
- Georgien
- Turkiet
- Estland
- Slovakien
- Norge
- Litauen

och sâ en till.
- Ukraina
dâ eftersom jag tyckte att den var bra i början.

Väntar......

Jisses vilken mellan-akt.
Vilka minnen.
Vilka sânger.
;)

Nu kommer dom:
Litauern, Bosnien Herz., Serbien, Ukraina, Sverige, Macedonien, Norge, Estland, Malta, Turkiet.
7 av 10 rätt för min del.
Inte illa.
Vilken final det kommer att bli pâ lördag.

/Y


Kommentarer
Postat av: Victoria

Svar: Ja verkligen, det blev en underbar kväll att minnas! :)

2012-05-24 @ 21:20:24
URL: http://victorialawniczak.webblogg.se/
Postat av: Znogge

Vi får hoppas det går vägen. Jag tyckte Loreen verkade lite osäker...

2012-05-24 @ 22:05:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nina

hejja sverige..

2012-05-24 @ 22:06:53
URL: http://deliciously.se
Postat av: AnneliH

Ja, vad spännande det var! Synd att de slaktade ABBAS Waterloo. Jag ska sitta i Harge i Husvagen o hoppas på att jag kan se TV...och att vi har uppkoppling på nätet så jag kan följa Twitter och FB och blogga samtidigt, hm.... :)

2012-05-25 @ 00:09:52
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: browneyedgirl

Ja på lördag ska vi bänka oss nere hos mamma och pappa och kika på detta spännande =)

Visst har man en del favoriter.

Kram och ha en toppen fredag

2012-05-25 @ 08:13:42
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej hej!

Va dåligt att det inte sändes.



Ja super bra med händig familj.

Ja kanske lite förvirrande inlägg på min blogg igår =)

Kram fina du

2012-05-25 @ 08:47:03
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: RackarTuss

Hej!

Skärpte till mig och kom ihåg att paste min URL :D



Kram och ha en fin fredag!

Postat av: Freja

Jag fick bara med Malta av mina favoriter... Vi tyckte rätt olika, det är tjusningen med ESC, det finns verkligen nått för alla ;-)

2012-05-25 @ 20:26:25
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0