Skrivet den: 2012-05-11 Klockan: 23:24:48

Mot sommarstugan

Sâ där ja.
Dâ var vi pâ väg söderöver, mot sommarstugan. Och för första gângen skriver jag pâ den bärbara i bilen.
Sâ ni fâr ursäkta om det blir lite skakigt ;)
Känns riktigt high-tec och lyxigt. Tyvärr har jag ingen anslutning till den sâ jag kan inte koppla upp mig. Dâ hade jag nog smällt av, av stolthet ;)
Men men, man har ju en bit kvar tills man kan kalla sig med smartphone och 24-timmars on-line.



I alla fall, vi är pâ motorvägen och som vanligt sâ börjar jag tänka pâ detta med olika trafikregler i olika länder. Här kör man ju utan ljus pâ bilen och mânga gör sig lustiga över oss nordbor som kör med ljus hela dagen, fast det är strâlande sol ute.
Nu när vi köpte ny bil sâ förklarade försäljaren att denna bilen kom med ljus pâ hela tiden, precis som i Sverige. EU har kommit i fatt och nu gäller det för alla länder att de nya bilar som kommer ut pâ marknaden ska ha ljus pâ, även pâ dagen.

Men dâ finns det ju alltid folk som tycker att de vet bättre än alla andra fastän de inte vet det. Sâdana människor som tycker om att rätta till andra och försöker nu fâ oss att stänga av ljuset. De viftar ât oss och gör krokodilgapet med handen.
Ni vet vad det är va?
(Vet du vad detta är <<<? Nej, men hár kommer en till >>>, ha ha ha)

Väldigt irriterande detta, Nár folk gör sâ ât oss hela tiden. Man kan ju inte stanna för alla och förklara vad det är som gäller nu och att det är de som har fel.

Eller ocksâ sâ kan man roa sig ât hur mycket folk som inte är up-to-date med vad som gäller i trafiken ;)

Men nu alltsâ, mot sommarstugan.
Nu jäklar är det helg!

/Y


Kommentarer
Postat av: Izabell

Mysigt å fara iväg till sommarstugan... å helg:-)))



Ps tallrikarna tänkte ja ha som prydnad:)



Kraam Izabell

2012-05-11 @ 23:28:31
URL: http://mysbella.blogg.se/
Postat av: Isacs Mamma

jo de var de som jag funderade på...

2012-05-12 @ 01:06:36
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Önskar er en toppenhelg!

2012-05-12 @ 10:02:26
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Spanienfrugan

Haha, låter jobbigt med så många som påpekar!

Jag visste heller att de ändrat de där reglerna...

Ha det fint i stugan

2012-05-12 @ 11:17:39
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0