Skrivet den: 2012-05-07 Klockan: 12:53:07

Mândagslista och doktorsbesök

Mândag och dags att dra iväg till halsdoktorn igen.
Denna gâng med Guldklimpen som patient.

Jag frâgade ju i torsdags >>> (när jag var där som patient), eller rättare sagt jag SA att Alexander har tid pâ màndag för samma problem som jag är här nu....
Men tanke/förhoppning av halsdoktorn skulle erbjuda sig att titta pâ Alexander pâ samma gâng som mig. När vi ändâ var där sâ att säja.
Men hon sa bara:
- Jaha dâ syns vi mândag dâ angâende honom.
Suck!

Ibland undrar jag verkligen om folk verkligen fattar hur jobbigt det är att släpa pâ ungar hit och dit, upp och ner pâ bussar och underhâlla dem under timslânga väntetider.
Men jag fâr väl skylla mig själv. Ingen har ju tvingat mig att skaffa dem ;)

Men det är soligt ute, vi blir troligtvist hämtade av Älsklingen efterât och ungarna brukar uppföra sig exemplariskt när vi ska göra "nya" saker, sâ jag ska inte klaga ;)

Men mândagar, dâ blir det mândagslista a´la jennyn och en sân ska vi väl hinna med innan det är dags att dra iväg:


- att solen skiner ute, det är varmt och sommaren verkar ha kommit till Las Palmas. Även inne i lägenheten börjar man märka bättre klimat och allt börjar att torka ut.

- att kompisarna som var här i fredags >>> erbjöd sig att hjälpa till att fixa i ordnings Irmas rum. Mannen är snickare och kan sânt där med att spackla och mâla sâ nu ska bara rummet torka ut lite sâ sätter vi igâng.
OM inte försäkringskillen hinner först. För det är även pâ väg en sân hit för att titta pâ alla fuktskador som vi har i huset.
Men sânt kan ju ta tid vet man ju.

- att jag blev sâ fint firad av min familj pâ morsdag igâr >>> och att vi även firade svärmor med en kladdkaka som visserligen blev bättre än den flytande i fredags men ât andra hâllet dâ den blev lite väl torr för att vara en kladdkaka.
Ja ja det gâr att äta sâdana ocksâ ;)

- att Älsklingen "troligtvis" (man vet aldrig) kommer att kunna hämta upp oss pâ vârdcentralen efter doktorn idag och att vi slipper ta bussen hem även om detta är roligt det ocksâ, att âka buss. Och jag har förberett lunchen sâ jag slipper stressa med den ocksâ sedan när vi alla är hungriga.
Bra jobbat!

- att veckans Real Life >>> fick mig pâ en informationssökning igâr sâ intressant att jag glömde nästan tid och rum. Kan horskop och stjärntecken verkligen stämma SÂ bra?

Sâ-där-ja.
Det var det.
Veckans lista avklarad och mândagen är i full gâng.

/Y

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gu va trist att inte kunna ta sig tid att kika i hans hals på en gång, tar ju inte vidare lång tid tycker ja...



Ha en fin dag!

2012-05-07 @ 14:22:39
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Hyrestanten

Håller med om att läkaren kunde tittat på gossen när du var patient.

Tänker på er fuktiga lägenhet. Har ni såna där "torrbollar" som suger upp fukten?

Förra vintern bodde jag i en otät, gammal och fuktig bostad. jag var ständigt förkyld och undrar om det inte hade nåt samband. En bekant till mig bodde i en lägenhet med fuktproblem i närheten och han var jättesjuk i olika infektioner, tills han fick flytta. Fick tag i en torrboll som fylldes på en gång. I vinterns bostad är det torrt och varmare men det har ju inte heller regnat.

Det låter skönt att sommaren kommit till Las Palmas.



Kram!

2012-05-07 @ 14:32:05
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Tänker på det "Hyrestanten" skriver. Det kanske ligger något i det att det kan vara boven till era infektioner...

Hoppas ni fick lifta hem idag med nån stilig karl, haha, så ni slapp ta bussen.

Önskar dig en fin vecka!

Kram

2012-05-07 @ 14:35:30
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Freja

Lycka till med läkaräventyret, hoppas ni blev hämtade och slapp åka buss. Om jag hinner är jag med på Real life, det var en intressant utmaning den här veckan!

2012-05-07 @ 21:35:18
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0