Skrivet den: 2012-05-28 Klockan: 13:16:29

Måndagslista inför en riktigt skön vecka

.....hoppas jag ;)
Peppar peppar.

Ja denna veckan är en härlig en. Fullproppat med roligheter. Det är nästan så att det inte känns som måndag idag utan mer som en fredag.

Måndag: idag då;) + föräldra-samtal. Älsklingen jobbar länge så egentligen är det inte SÅ roligt idag just ;)

Tisdag: utflykt med Alexanders skola + hämtning av folkdräkter.

Onsdag: Kanariöarnas "national-dag" och helgdag. Jag hoppas vi får reda på nån kul folkfest att åka på.

Torsdag: festligheter och uppträdande i Alexanders skola. Och jag har fått i uppdrag att baka en kanarisk sockerkaka som ingen verkar veta vad det är för något ;)

Och så är det fredag igen.





Men nu blir det lista a´la jennyn för att komma i riktig måndagsstämning.


- ALLT nästan känns det som. Att solen skiner, att det är fredagsmåndag, att jag målat naglarna (kors i taket), att Irma sov hela natten. Ja en bunt småsaker som nästan är allt.

- att Sverige vann ESC i lördags och det var så spännande >>>. Vi hade en bra fest här hemma och roade oss kungligt. Allt flöt på bra och inte så mycket stress. Ungarna var vakna till 12 utan att klaga, men sen, när gästerna gick, ja då somnade de stående. Och LIVE-bloggningen gick jättebra och var jättekul, både att göra och att läsa.

- att jobbet i Irmas rum flyter på bra, sakta men bra. Det ska nu torka i två veckor och sedan är det dags för att börja slipa och måla. Under tiden mögeltvättar vi.
Jag har en massa ideér i huvudet och det kommer att bli så fint, OM jag får tummen ur och förverkligar dem.

- att veckans Real Life handlar om rädslor >>> så det kan ju vara bra att damma av dem så kanske de inte blir så skrämmande sen.

Ja en hel massa alltså.

/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Härliga måndagslista :)



Och ja, det är i sophögarna man hittar skatterna ;)

Kram

2012-05-28 @ 13:29:56
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: AnneliH

Härligt med måndagsfredagar !

Kram!

2012-05-28 @ 16:31:14
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0