Skrivet den: 2012-05-25 Klockan: 23:08:45

Inför ESC live-bloggning

I veckans sammanställning av Real Life >>> så efterlyste jag ju fler personer som ska se finalen av Eurovision Song Contest på lördag och som ville köra lite LIVE-bloggning tillsammans med mig.

Inget avancerat hade jag tänk mig, jag ska ju själv ha gäster och kommer inte att kunna sitta klistrad framför datorn och skriva långa blogginlägg.
Bara lite kommentarer om framförandena och ett betyg 1-5. Där 1 är NEJ, ingen vinnare. Och 5 är: JAPP en självklar vinnarlåt.



Här har jag gjort en lista på startordningen som man kan kopiera om man vill. Och så bara fylla på med en rad och sitt betyg.
Lätt som en plätt va? ;)

1. Reino Unido Storbrittanien
2. Hungría Ungern
3. Albania Albanien
4. Lituania Lituen
5. Bosnia y Herzegovina Bosnien Herzegovina
6. Rusia Ryssland
7. Islandia Island
8. Chipre Cypern
9. Francia Frankrike
10. Italia Italien
11. Estonia Estland
12. Noruega Norge
13. Azerbaiyán Azerbadjan
14. Rumanía Rumänien
15. Dinamarca  Danmark
16. Grecia Grekland
17. Suecia Sverige
18. Turquía Turkiet
19. España Spanien
20. Alemania Tyskland
21. Malta Malta
22. ARY de Macedonia Macedonien
23. Irlanda  Irland
24. Serbia Serbien
25. Ucrania  Ukrania
26. Moldavia   Moldavien

Skriv en kommentar här om du känner för att hänga på så lägger jag upp länkar till dem som bloggar. Så kan man kika runt och gämföra vad alla tycker och tänker.
Blir spännande att se om vi tycker som Europa röstar sen.

Fram kommer ju då frågan om HUR man ska sätta sina betyg. Den frågan kommer alltid upp när vi har suttit här hemma och röstat >>> och kommer säkert att komma i morgon också. För självklart så kommer jag att skriva ut listan och "tvinga" mina gäster att rösta tillsammans med mig ;).

Ett sätt att sätta poäng är utifrån sig själv. Vad man själv tycker om. Tycker jag att denna är en vinnare?
Eller så kan man sätta efter vad man TROR att Europa kommer att rösta. Tror jag att denna kommer att vinna?
Det är upp till var och en.

Är det nån mer än jag som hänger på?

/Y


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Kul! Jag hänger på :) Hoppas jag har bild o täckning....sitter här i husvagnen o lyssnar just nu på hur regnet smattrar på taket.

2012-05-25 @ 23:36:22
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Annelie

Jag skulle gärna hänga på men jag tror inte ens att jag kommer se den... Vi firar 11 års bröllopsdag i morgon och min man har hittat på ngt kul och jag vet inte när vi kommer hem :-)

2012-05-25 @ 23:38:31
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Alfva

OM jag lyckas få 1) barn i säng och 2) tillgång till TV:n så är jag på! Mest sannolikt inte då tyvärr eftersom det sällan blir som man vill på just den fronten.. ;)

Spännande att se vad du tycker sen!

2012-05-26 @ 09:42:26
URL: http://alfva.se
Postat av: E V A

Kul! Hoppas det går bra för Sverige!

2012-05-26 @ 10:48:36
URL: http://evali.blogg.se/
Postat av: Liw

sv: jag vet faktiskt inte, jag har gjort det i picnik som inte längre finns, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig :/

2012-05-26 @ 11:46:11
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0