Skrivet den: 2012-05-11 Klockan: 13:12:21

Fredagsvägning

VÄGNINGEN
+,-,0 kg
Naturligtvis sâ blev jag ledsen.
Men det gick över ganska sâ fort.
Jag börjar att vänja mig vid detta.
Att när jag mest förtjänar att fâ ett minus pâ vâgen, Nár jag kämpat som ett djur, dâ gâr det ât fanders. Och när jag minst förtjänat det och verkligen INTE förväntar mig nâgot positivt resultat, ja dâ duggar överaskningarna tätt.
Kanske borde slarva mer ;)

Och ärligt talat sâ bryr jag mig inte sâ mycket. Hade jag brytt mig mer sâ hade jag kämpat hârdare, varit strängare mot mig själv, utmanat mig själv mer.
Men jag är inte sân som person.
Ingen tävlingsmänniska.

Eller ocksâ är det bara Jungfrun >>> i mig som ger upp sâ fort som det blir lite motigt ;)

UTVÄRDERING
För denna vecka har det gâtt bra. Och helgen var inte sâ tokig heller. Morgonrunder vareviga dag, lördag och söndag inkluderad. Inte sâ mycket godis i helgen och definitivt ingen after eight-chokladask till mig.
Lite lagom njutning.

Veckan har varit bra med smalmat, frukter och inget fusk. Ja förutom i mândags dâ jag hittade resterna av morsdags-kladd-kakan i en burk i köket.
Jag sa till Älsklingen i söndagskväll när vi satt och smaskade i burken att:
- Ät ordentligt nu. För det som blir över, det slänger jag.
Men det blev aldrig nân, varken uppätning eller slängning, av. Och dâ gâr det som det gâr. När sötsuget efter lunchen slâr till, ja dâ finns det inget som kan stoppa mig.

Jisses vad jag gluffsade :(

Och plankan, den ska vi inte tala om. Det tog ända till tisdagen innan jag kom pâ att jag hade satt upp som mâl att göra den varje dag denna veckan. Men sâ glömde jag bort den igen, lika fort som jag kommit pâ den.
Det har varit lite mycket denna veckan och det är kanske ingen idé att spara den tills pâ kvällen. Lätt hänt att den faller bort bland allt som har hänt under dagen.

Fâr fundera pâ det YTTERLIGARE ;)

Det var denna veckan det. Jag kör pâ likadant en vecka till sâ fâr vi se.
Morgonrundor - CHECK!
Mat - CHECK!
Plankan - NOPE
Och 4,1 kilo kvar till målet.

Hur har det gâtt för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Du får kanske se det som att de är de där bra veckorna som gör att det faktiskt blir minus fastän du slarvat. Kanske kroppen inte riktigt hänger med.



För min del går det bra just nu. Jag har slarvat med maten i över en månad nu. Och då menar jag FROSSAT i godis och onyttigheter typ varje dag. Så nu går jag på en slags diet den här och kanske nästa vecka. Äter vanligt på dagen fast nyttigt då. Skippar middagen på kvällen och tar en naturdietsmoothie i stället. Sen bara en frukt och inget annat kvällsfika. Lyckades ta mig tillbaks till där jag var för en månad sedan på en vecka. Så nu hoppas jag på ännu mer resultat den kommande. Och att jag kan fortsätta de bra matvanorna när dieten är slut... :)



Du är ju jätteduktig och det svåraste är ju de där sista kilona eller centimetrarna. Pepp pepp! :)

2012-05-11 @ 13:30:00
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Fina Frun

Lycka till! Själv är jag lite mer rund än vad jag borde vara, men jag mår bra och lever gott ;D

2012-05-11 @ 13:51:29
URL: http://finafrun.se
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM

Önskar dig en finfin helg!

PUSS

2012-05-11 @ 17:02:30
URL: http://mooollys.se
Postat av: Freja

Jag förtränger nog helst att jag försöker gå ner i vikt, för det händer absolut ingenting....

2012-05-11 @ 21:20:03
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0