Skrivet den: 2012-05-19 Klockan: 13:50:54

En riktigt bra start

I dag blev en sån där höjdarmorgon som bara gör mig så glad. Jag tycker att de börjar komma oftare och oftare nu på sista tiden. Antingen är det ungarna som blivit snällare ;), jag som blir bättre på att vara mamma ;) eller helt enkelt vi som börjar vänja oss vid varandra och lär oss att ta det som det kommer.
JAG tror på det sista alternativet.

Utanför tjatar en snubbe i megafon om att det finns färskt fisk att köpa i hans bil och att den snart är slut. Något väldigt annorlunda för mig. I stället för glassbilen så har man fiskbilen här.
Mycket exotiskt ;)



Men tillbaka till den lyckliga morgonen.
Efter mys i sängen så drog jag ut för att köpa färskt bröd och ett gäng bullar som jag "upptäckte" igår >>>.
Morgonrunda i sol fast ändå inte så varmt än, det är en riktigt bra start på dagen. Och även om jag inte är någon träningsnörd så måste jag erkänna att den gör mig på gott humör och att jag saknar den när jag inte får komma ut.

INTE för att jag tycker så mycket om att ge mig ut och gå istället för att ligga kvar i min säng och gosa med mina älskade, utan för att jag känner mig så skön av att veta att jag har det GJORT ;)



Nu sover Irma, Alexander gör sina läxor, vi alla käkar lördagsgodis, snart är det dags att börja med dagens lunch "Spagetti Carbonara" och därefter ska vi dra ut på stan och leta kanariska folkdräkter till ungarna. Det är nämligen Kanaria-dagen på onsdag, det är ledigt då, men dagen efter så ska det firas i skolan och då är det obligatorisk folkdräkt på ungarna.
Förra året såg det ut så här >>> och då var den dräkten som Alexander har, i minsta laget.

Kör igång alltså!

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Mmmm spagetti Carbonara, mums! Här fick dagens motion bli att packa ihop det jätteberg av ris som blev av förra helgens häckklippning. Två turer till återvinningen, tog några timmar att packa på och lasta av...

2012-05-19 @ 20:00:32
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: SARAH CARLSTEN

Hoppas du haft en bra lördag :*



/ http://sarahcarlstens.blogg.se

2012-05-20 @ 03:52:55
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0