Skrivet den: 2012-05-22 Klockan: 15:29:37

Dagens smal-lunch: Repris



Idag kör vi en favorit i repris. Korvgryta som jag blev sâ himla sugen pâ.

Receptet här.

Det är bra med repriser för dâ fâr man chans att rätta till det som inte blev perfekt första gângen.
Idag sâ gör jag mos av grönsakerna till ungarna tex. Och steker ett paket grillkorv till dem att ha till. Det var det som inte fungerade sâ bra förra gângen.

Jag lär mig ;)

Ja, jag svor pâ, INNAN jag fick barn, att jag skulle minsann inte laga olika rätter för att behaga ungarna. Utan det var: Ät det som ställs fram pâ bordet eller inte alls, som skulle gälla hemma hos mig.
Men men, man ändras, jag orkar inte tjata vid maten och det ÄR ju egentligen samma rätt. Bara det att ungarna inte vet om det ;)

Sen är det nästan dags att börja ladda upp inför kvällens begivenhet.
Jo visst ja!
Svärmor kommer över pâ provning av uppnâlade folkdräkter innan de ska sys ordentligt.

Men sen sâ...

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Här kör vi att det är den mat som serveras som gäller, men utan tvång att äta, det är OK att ta en macka... De går ju i skolan och jag vet att de äter maten där, de lär ju inte svälta ihjäl om de inte äter så mycket middag... Jag vill inte ha nått bråk runt maten, det ska vara lustfyllt, jag tycker du är smart som gör om samma mat så det passar dem!

2012-05-22 @ 18:51:02
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0